به گزارش اکونا پرس،

مهندس روغنیان با بیان اینکه بروز حوادث در شبکه برق سبب ایجاد خسارات مالی به تجهیزات و تبعات اجتماعی گسترده می گردد اظهار داشت :  در برخی موارد بروز یک حادثه کوچک می تواند گسترش یافته و منجر به حوادث بزرگتری شود.

مهندس روغنیان اضافه کرد : از این رو  پایش، ریشه یابی و برطرف نمودن زمینه های بروز حادثه از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین منظور گروه حوادث دفتر فنی انتقال برق منطقه ای فارس با سیاستگذاری بر مبنای کاهش حوادث نسبت به پیگیری یک برنامه منسجم در این حوزه اقدام کرده است .

روغنیان افزود: اجرای این برنامه با همکاری سایر بخش‌ها از جمله امور دیسپاچینگ و مخابرات منطقه جنوب و امور نظارت بر بهره برداری و شرکت تعمیرات نیرو امکان پذیر بوده و موفق به کاهش 17 درصدی حوادث در نیمه اول سال 99 نسبت به مدت مشابه در سال 98  شده است .

مهندس غلامرضا صفاری مدیر دفتر فنی انتقال  شرکت برق منطقه ای استان فارس  نیز دراین رابطه اظهار داشت :  در شش ماهه نخست سال جاری ، میزان مصرف برق در استان فارس و منطقه جنوب  به اوج خود رسید و لذا کاهش حوادث دراین شرایط در افزایش رضایت مشترکین و استفاده حداکثری از زیرساخت‌های صنعت برق بسیار حائز اهمیت است.

مهندس صفاری ادامه داد : در این راستا برگزاری منظم جلسات تحلیل حوادث در سطح کارشناسی و مدیریتی و اهتمام و پیگیری اجرای دقیق مصوبات این جلسات ، تهیه بروشورهای الکترونیکی و توزیع آن در فضای مجازی در گروه های همکار با هدف پیشگیری از حوادث تکراری ، پیگیری تامین تجهیزات و لوازم یدکی مرغوب با هدف انجام سرویس و نگهداری بهینه و با کیفیت به منظور کاهش و حذف حوادث با منشا استفاده از تجهیزات نامرغوب در سرویس های دوره ای یا موردی ، پیگیری کاهش حوادث ناشی از خطای انسانی به منظور افزایش بهره وری پرسنل شاغلبا پیگیری اجرای آموزش های موثر و مرتبط و ایجاد تعامل بهتر با امورهای بهره برداری و ناظرین از جمله اقداماتی است که انجام شده است .

وی بر لزوم حفظ حریم و رعایت آن برای کاهش حوادث تاکید کرد و گفت: بیشترین سرمایه گذاری در زمینه انتقال برق به خطوط انتقال و توزیع مرتبط می شود. برای احداث خطوط هوایی در مسیرهایی که حمل پایه های سنگین مشکل بوده و ضرورت چند تکه کردن پایه ها مورد نیاز باشد و یا به منظور عبور خطوط از موانع و مکان هایی که به قدرت و مقاومت بیشتری نیاز است انواع تیرهای فلزی فولادی طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.