به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازخبرنگار ما از اصفهان، حیدر قاسمی روز دوشنبه در بیستمین جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سالن جلسات استانداری افزود: همواره هدف حکومت‌ها و دولت‌ها ایجاد آرامش و امنیت برای جامعه است تا رضایتمندی جامعه و تقویت اعتماد عمومی را با روان‌سازی امور، پاسخگویی و شفاف سازی بوجود آورند.

وی ادامه داد: مردم از روند کارها و فرآیند امور باید مطلع شوند تا دسترسی بهتری به خدمات داشته و با سهولت کارها را به انجام برسند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان بیان کرد: باید از ظرفیت‌ها در راستای انجام ماموریت و اهداف استفاده کنیم تا مایه امید و دلبستگی مردم و تقویت اعتماد اجتماعی است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات و برنامه‌ها در سال جاری باید کیفی‌تر برگزار شوند، اظهار داشت: کیفی سازی برنامه‌ها باید در دستور کار باشد.

قاسمی تاکید کرد: باید با هماهنگ سازی میان دستگاه‌های اجرایی با محوریت صداوسیما برنامه‌های مناسبی حاصل شود.

وی با اشاره به اثرگذاری ورزش در جامعه و در سطوح مختلف سنی گفت: از این رو باید توجه بیشتری به حوزه ورزش صورت بگیرد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان افزود: ورزش تنها سرگرمی و سلامت جسمی را به دنبال ندارد بلکه در بخش هویتی، غرور ملی و منطقه‌ای نمود دارد همچنین باعث بوجود آمدن انسجام و نشاط می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اخیر دانشگاه علوم پزشکی و بسیج با محوریت فرمانداری ایجاد قرارگاه سلامت مردمی بود که ظرف هفته‌های آینده اثرات آن مشخص می‌شود.

قاسمی از فضای مجازی به عنوان ظرفیت، فرصت و تهدید یاد کرد و افزود: فضای مجازی ابزاری برای بخشی از منویات شخصی یا مطالبه گری خاص و محدود شخصی شده است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: باید دستگاه‌های اجرایی تا حد امکان فعالیت خود را در فضا و دولت الکترونیک انجام دهند.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی در حاشیه همین جلسه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دستور کار جلسه امروز دستورالعمل بودجه دائمی بند چ ماده ۳۷ بود که دستگاه‌های اجرایی بودجه‌ای برای معرفی خدمات، فعالیت و برنامه‌های آموزشی به مردم در اختیار دارند.

وی ادامه داد: همچنین زمینه اطلاع رسانی و خدمات رسانی را برای مردم تبیین کنند تا مردم هم از فعالیت‌ دستگاه‌ها مطلع شوند و هم خدمات بهتری را از دستگاه دریافت کنند.

معتمدی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا سامانه کارا تعیین شد که اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در این زمینه متحمل خسارت‌هایی شدند در این سامانه ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: تا بتوانند با توجه به نیاز وامی و اعتباری را درخواست کنند در این زمینه استان اصفهان از ابتدای کار اطلاع رسانی را انجام داده و هنرمندان و اصحاب فرهنگ نیازمند تسهیلات ثبت نام کردند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات ۱۲ درصدی برای حوزه فرهنگ و هنر در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد ه در ۲۴ شهرستان و ۱۰۵ شهر ساکن هستند/محسن راعی