به گزارش اکونا پرس،

مهندس سعید رشیدی، مدیرعامل شرکت فولاد تاراز با تاکید براین‌که بدون حمایت قوای سه‌گانه کشور تحقق این موضوع میسر نمی‌گردد، افزود: امروزه ثابت شده که روش‌های دستوری در اقتصاد پاسخ مناسب نمی‌دهد و همان‌گونه که می‌بینیم علیرغم تلاش همه مسوولان برای تنظیم بازار فولاد از طریق بورس‌کالا، اهداف سیستم بهین‌یاب برای نظم بخشیدن به عرضه و تقاضای فولاد کشور محقق نگردیده است.

رشیدی با اعلام این‌که هم‌اینک شاهد به وجود آمدن رانت قیمتی زیادی در بازار فولاد کشور و تقاضای کاذب از سوی سفته‌بازان و بخش غیرمولد اقتصاد هستیم، گفت: در چنین شرایطی تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی هر دو متضرر می‌شوند چرا که سودآوری بخش تولید درجهت توسعه و افزایش اشتغال هزینه‌ خواهد شد که موجب شکوفایی اقتصاد می‌گردد، درحالی که سودآوری در بخش غیرمولد اقتصاد تورم و زیان مصرف‌کنندگان را درپی دارد .

 مدیرعامل فولاد تاراز افزود : اعتماد و استفاده از تجربیات و شیوه‌های موفق شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌‌ترین تولیدکننده فولاد در کشور و خاورمیانه می‌تواند توزیع مناسب محصولات ورق فولادی وتامین نیاز مصرف‌کنندگان واقعی را به‌دنبال داشته باشد که درنهایت موجب کاهش التهاب بازار فولاد در شرایط فعلی می‌گردد.

رشیدی در ادامه به معرفی محصولات تولیدشده در شرکت فولاد تاراز پرداخت و تصریح کرد که این شرکت در راستای جهش‌تولید اقدامات موثری با استفاده از توانمندی و تخصص کارکنان خود برای افزایش ظرفیت تولید انجام داده که در صورت تأمین مواداولیه (کلاف سرد خام) قادر به تولید سالانه تا ۳۰۰ هزار تن کلاف گالوانیزه خواهد بود.

 وی با تاکید بر این‌که در شرکت فولاد تاراز مشتری‌مداری و تولید محصول با کیفیت طبق استانداردهای جهانی به عنوان یک فرهنگ در بین مدیران و کارکنان شرکت نهادینه شده است خاطرنشان کرد: ما به هیچ عنوان کیفیت را فدای موارد دیگر نمی‌کنیم زیرا مردم عزیز ایران را شایسته استفاده از محصولات با بالاترین کیفیت می‌دانیم، به همین دلیل از ابتدای بهره‌برداری تاکنون محصولات این شرکت به لحاظ کیفیت، جزء برترین‌های کشور محسوب می‌شود و به‌راحتی امکان رقابت با محصولات تولیدی کشورهای پیشرفته را دارد.

به گفته او، محصولات این شرکت در صورت مهیا بودن شرایط می‌تواند به بازار کشورهای اروپایی صادر شود زیرا با استفاده از شمش روی با بالاترین خلوص و تکنولوژی های مناسب خط تولید و از همه مهمتر کارکنان متخصص از معدود تولیدکنندگان ورق گالوانیزه بدون‌گل و گل‌ریز در کشور می‌باشد.

گفتنی است، در محصولات شرکت فولاد تاراز طبق استانداردهای مورد تایید اروپا از ابتدای بهره‌برداری تاکنون تنها از کروم سه‌ظرفیتی که فاقد ضرر برای محیط‌زیست و سلامتی انسان می‌باشد، استفاده شده است.

مدیرعامل فولاد تاراز در ادامه مهم‌ترین چالش و مانع پیش‌روی دستیابی به ظرفیت اسمی را کمبود مواداولیه دانست و افزود: جهت تامین آن مجبور به خرید کلاف‌گرم و تبدیل به کلاف‌سرد در سایر شرکت‌های نوردکار کشور با صرف هزینه‌های سنگین حمل و نقل و کارمزد هستیم ولی به‌هرحال جهت جلوگیری از توقف کامل خط تولید از تمام راه‌حل‌های ممکن استفاده خواهیم کرد.

رشیدی هم‌چنین برنامه‌ها در دست اجرا و آینده این شرکت را مورد اشاره قرار داد و گفت: مهم‌ترین برنامه شرکت اجرای طرح‌توسعه احداث خط اسیدشویی و نوردسرد با ظرفیت سالانه ۴۵۰ هزار تن در محل فعلی کارخانه در شهرک صنعتی شهرکرد می‌باشد که مجوزهای طرح‌توسعه دریافت شده، زمین مورد نظر خریداری و در حال خاکبرداری و آمادهسازی احداث سوله و نصب تجهیزات خط تولید می‌باشد.

 وی افزود اجرای این طرح برای اقتصاد استان و کشور حائز اهمیت بوده و در راستای تکمیل زنجیره‌تامین و دست‌یابی به ظرفیت کامل خط‌تولید گالوانیزه شرکت و حتی تامین نیاز سایر شرکت‌های مشابه و مصرف‌کنندگان کلاف‌سرد در استان چهارمحال‌وبختیاری و سایر نقاط کشور می‌باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد تاراز در ادامه سایر برنامه‌ها و پروژه‌های این شرکت را مورد اشاره قرار داد و افزود: تولید محصولات با ارزش‌افزوده و متمایز نسبت به سایر رقبا همچون ورق گالوانیزه با پوشش تی.او.سی در رنگ‌های مختلف می‌باشد که این شرکت مفتخر است اعلام کند که به عنوان تنها تولیدکننده این محصول جدید در کشور تولید مجدد آن را در برنامه ماهیانه خود قرار داده است.

 به گفته رشیدی، این محصول با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد همچون زیبایی ظاهری، دوام فوق‌العاده در مقابل خوردگی و شوره می‌تواند مورداستفاده در پوشش سقف، دیوار و هم‌چنین لوازم‌خانگی قرار گیرد. هم‌چنین یکی دیگر از پروژه‌های موفق، تولید کلاف گالوانیزه با ضخامت دو میلیمتر با استفاده مستقیم از کلاف اسیدشویی است که با انجام اصلاحات توسط کارکنان فنی و تولیدی شرکت از اواخر تیر ماه سال‌جاری با موفقیت اجرا گردید، ضمن آن‌که با توجه به کیفیت بسیار بالای محصولات تولیدی و رضایتمندی مشتریان، ماهانه ۲ تا ۳ هزار تن به این روش در برنامه تولید قرار گرفته که بخشی از کمبود مواداولیه را جبران می‌کند.

مدیرعامل فولاد تاراز در ادامه از حسن‌نظر و درایت مدیرعامل گروه فولادمبارکه که همواره به‌دنبال توسعه صنعت فولاد کشور بوده و به‌خصوص معرفی و اجرای طرح تحول دیجیتال همگام با انقلاب‌صنعتی چهارم در گروه فولادمبارکه که حاصل تفکر آینده‌نگر ایشان می‌باشد، قدردانی کرد و افزود: ارتقا و بهبود زیرساخت‌های سیستمی و ایجاد یک سازمان هوشمند با استفاده از دانش و تجربیات ارزشمند شرکت فولادمبارکه و استفاده از تخصص جوانان خلاق در شرکت‌های استارتاپی موفق، یکی از اهداف و برنامه‌های آتی شرکت می‌باشد که با اجرای این طرح در شرکت فولاد تاراز ضمن افزایش کیفیت در تمام فرایندها و محصولات، شاهد بهبود ارائه خدمات به مشتریان و سایر ذی‌نفعان در بستر IT خواهیم بود./محسن راعی