به گزارش اکونا پرس،

همایون یزدان پناهباتاکید بر اهمیت هوشمندسازی در مدیریت رویدادها در بحران کرونا اظهار داشت:شیوع کرونا و ایجاد محدودیت‌ها در جهت حفظ سلامت، اهمیت هوشمندسازی را در عرصه‌های مختلف خدماتی و شغلی و تجاری و مدیریت شهری و ...به خوبی نشان داد.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم افزود: در واقع هوشمندسازی رویکردی مهم و حیاتی و کارآمدترین روش مدیریتی در مواجهه با آسیب‌های کروناست.

وی بیان کرد: تحقق هوشمندسازی در سیستم‌های مدیریتی و کسب و کار و تجارت و بازاریابی و گردشگری و آموزشی می‌تواند بخش زیادی از نیازهای شهروندان در دوران کرونایی را رفع کند.

یزدان پناه عنوان کرد: وقتی تحقق شهر هوشمند، لازمه ارتقای کیفیت سطح زندگی و توسعه پایدار و رشد اقتصادی است باید در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و آموزش به شهروندان سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد تا بتوان اهداف مهم و راهبردی شهرهوشمند و هوشمندسازی را تحقق بخشید.

وی تصریح کرد: در هوشمندسازی و تحقق شهر هوشمند و بهره‌گیری از خدمات نوین نیاز به تغییر نگرش و دیدگاه در سطح جامعه داریم و اصحاب رسانه در این باره نقش مهمی ایفاء می‌کنند.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم خاطرنشان کرد: هوشمندسازی توانسته بسیاری از آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی ناشی از شیوع کرونا را مدیریت کرد.

وی گفت: ابزارهای هوشمندسازی موجب کاهش هزینه ها می‌شود و باید از تجربه کشورهای موفق در تحقق شهر هوشمند و هوشمندسازی استفاده کرد و در تقویت زیرساختهای الکترونیکی، گام برداشت.

یزدان پناه افزود: هوشمندسازی شرایط خوبی را در استفاده از امکانات و فضای پیرامونی ایجاد و مسیری را در گذر از شیوه‌های سنتی و قدیمی فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم اقتصادی نیز گردشگری هوشمند است که در این باره حرکت‌های خوبی در قم آغاز شده و با توجه به قابلیت‌های زیارتی و گردشگری قم، می‌تواند زمینه رونق اقتصادی در صنعت گردشگری را فراهم نماید.

رئیس ستاد شهر هوشمند شهرداری قم اظهار داشت: فناوری هوشمند در حوزه گردشگری علاوه بر جلوگیری از ترافیک و ازدحام جمعیت، امکان ظرفیت‌سنجی بازدید از اماکن زیارتی و فرهنگی و تفریحی را برای گردشگران فراهم می‌کند.