به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با حضور در نشست علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برای معرفی چندین پروژه عمرانی – خدماتی در منطقه 14 شهر اصفهان در بیست و دومین برنامه " هر یکشنبه، یک افتتاح"  با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اهداف ما هموار کردن مسیر برای دسترسی همه مردم به امکانات شهری و برقراری عدالت فضایی است، اظهار کرد: در این موضوع تلاش شد در مناطقی از شهر اصفهان که اقشار آسیب پذیر سکونت دارند، امکانات جدید ایجاد شود چراکه جامعه پایدار و تاب آور، جامعه ای است که ضعیف ترین اقشار بتوانند از امکانات شهری به طور مساوی برخوردار شوند.

وی ادامه داد: به خاطر همین نگاه، محور همه فعالیت ها در شهرداری عدالت فضایی قرار گرفت و مثال ما از چنین نگاهی، اقداماتی است که در منطقه 14 صورت گرفت و در حال اجرا است. 

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از طرح هایی که به صورت جدی بر آن تمرکز پیدا کردیم، طرح رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، افزود: همه این پروژه در مناطق کمتربرخوردار و بخش های زیادی در منطقه 14 واقع شده است.

وی ادامه داد: در دنیای کنونی، گرایش به حمل و نقل عمومی است؛ اگر می خواهیم سردمدار پایان وابستگی به خودرو شویم باید ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و شهر و شهروند هوشمند را تقویت کنیم.

نوروزی تصریح کرد: این نگاه، مدیریت شهری را به سوی حمل و نقل عمومی از جمله تراموا و مترو سوق داده است تا به وابستگی به سوخت های فسیلی غلبه پیدا کنیم؛ البته این اتفاق اکنون رخ نداده اما زیرساخت های آن آماده شده است.  

وی اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد توجه بوده و این مهم در مناطقی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت حل موضوع آلودگی هوای اصفهان بیان کرد: در زمانی که همه گرفتار آلودگی هوا می شوند، افرادی که باید دست مردم را بگیرند با حرف های ناروا سیلی به صورت مردم می زنند و گاه مواردی مانند مترو و تراموا را هدف قرار می دهند. البته به نظرات کارشناسی اهمیت می دهیم و بر اساس منافع شهر حرکت می کنیم.

وی افزود: تاکنون شورای اسلامی شهر اصفهان با مصوبات خود توانسته در راستای عدالت فضایی در منطقه 14 قدم بردارد و پروژه هایی همچون جاده فرزانگان، پل آفتاب و زیرساخت های دیگر را احداث کند. اگر ۱۲ ایستگاه مترو در دو سال اخیر چنین پیشرفتی داشته و دو لاین تی‌ بی‌ ام در دو مسیر، زیر زمین کار می‌کند مبتنی بر همین نگاه بود تا دسترسی مردم از نقطه دارک به منطقه مرکزی شهر با احداث خط دوم مترو فراهم شود. 

نوروزی تصریح کرد: با توجه به اینکه در هر ساعت، یک خط اتوبوس مناسب و استاندارد پنج هزار نفر، یک خط سبک قطار ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر و یک خط قطار سریع ‌السیر تا ۵۰ هزار نفر را جابجا می‌کند بدین سبب با مطالعات لازم، از ابتدا سراغ مترو رفتیم و در این دوره مدیریتی سعی شد ارتباط بین دارک و کهندژ تقویت شود.

وی افزود: سیاست عدالت فضایی باید برای رهایی شهر از چنگال آلودگی و ترافیک تداوم پیدا کند و در سه سال گذشته در این زمینه به گونه ای عمل شده که در محله حصه شاهد اقدامات خوبی هستیم و امروز جوان منطقه 14 دسترسی به امکانات ورزشی دارد. 

*بودجه منطقه 14 در سال آینده دو برابر می شود

همچنین در این جلسه، علی شمسی، مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه گرچه همه امور در اختیار شهرداری نیست اما برای آبادانی منطقه 14 از هیچ کاری دریغ نکردیم، اظهار کرد: اگر حمایت های اعضای شورا، کمیسیون های مختلف شورای شهر و شهردار نبود این تلاش ها راه به جایی نمی یافت.

وی با اشاره به طرح هایی که امروز در منطقه 14 در اختیار مردم قرار گرفت، ادامه داد: ساماندهی مادی بهار، ساماندهی کانال آب بعثت، زیرسازی و آسفالت در منطقه، ساماندهی خیابان عاشق اصفهانی و ورزشگاه چند منظوره سهراب امروز بهره برداری شد.

مدیر منطقه 14 شهرداری اصفهان افزود: همچنین امروز کلنگ زنی خیابان 36 متری سودان نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: دیگر در شهر اصفهان شهروند درجه یک و دو وجود ندارد و همه شهروندان به یک نوع خدمات شهرداری دسترسی دارند.

شمسی افزود: در بودجه 1399 شهرداری منطقه 14 با 100 میلیارد تومان توانستیم چنین پروژه هایی را افتتاح کنیم و با توجه به این مسیر، برای سال 1400 با پیشنهاد منطقه بودجه به 200 میلیارد تومان افزایش می یابد.   

*یک هزار و 400 متر به فضای ورزشی منطقه 14 افزوده شد

گفتنی است؛ ورزشگاه سهراب که با تجهیزات روز دنیا ساخته شده است امروز در قالب برنامه های «هر یکشنبه، یک افتتاح» در اختیار ساکنان محله عمان سامانی قرار گرفت. این ورزشگاه یک هزار و 400 مترمربعی دارای دو سالن رزمی و غیرتوپی است که با تجهیزات روز دنیا تجهیز شده است؛ برای آزادسازی این ورزشگاه 2 میلیارد تومان و برای ساخت آن نیز 6 میلیارد تومان هزینه شده است. 

خیابان 36 متری سودان در منطقه 14 از دیگر پروژه ها بود که با اعتبار 42 میلیارد تومان برای آزادسازی مسیر و هزینه ساخت 15 میلیارد تومان عملیات ساخت آن آغاز شد که کاهش ترافیک خیابان لاله شمالی، خروج از بن بست خیابان های عمان سامانی، 8 متری لاله و 16 متری طالقانی و همچنین رفت و آمد ایمن و تسهیل تردد دانش آموزان سه مدرسه در این منطقه از مزایای احداث این خیابان و همچنین از مطالبات شهروندان این منطقه است.

اجرای آسفالت و زیرسازی در معابر منطقه 14 نیز با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان انجام شد.

همچنین ساماندهی کانال آب خیابان بعثت با اعتبار 200 میلیون تومان، ساماندهی میدان عاشق اصفهانی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان، ساماندهی پیاده روهای خیابان برازنده با اعتبار 300 میلیون تومان، ساماندهی مادی گلبهار با اعتبار 600 میلیون تومان و ساماندهی پارک گلبرگ با اعتبار 300 میلیون تومان از دیگر طرح هایی بود که به صورت غیرحضوری بهره برداری شد.

در مجموع امروز 693 میلیارد ریال طرح عمرانی و ورزشی در منطقه 14 شهر اصفهان بهره برداری و کلنگ زنی شد.