به گزارش اکونا پرس،

 به نقل از چیلان،شهرام عالی وند مدیر عامل شرکت فولاذ امیر کبیر جزئیات بهره عملکرد ۸ ماهه شرکت فولاد امیرکبیر کاشان را تشریح کرد:جهش تولید در فجر/ تأمین کامل نیاز کشور به ورق سرد با بهره‌برداری از یک طرح توسعه بزرگ

مهندس شهرام عالی‌وند، مدیرعامل فولاد امیرکبیر کاشان در گفت‌وگو با چیلان، در مورد مولفه‌های اصلی عملکرد این شرکت بورسی اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال، خط تولید اسیدشوئی شرکت با تولید بیش از ۱۵۳ هزار تن، خط تولید نورد سرد با تولید ۱۴۸ هزار تن و خط تولید گالوانیزه با تولید بیش از ۱۰۱ هزار تن، از برنامه پیش‌بینی شده جلو افتاده است و در اغلب موارد عملکرد تولیدی شرکت بیش از مدت مشابه سال گذشته رقم خورده است.

عالی‌وند با ارائه جزئیات بیشتر گفت: خط تولید آنیلینگ شرکت امیرکبیر کاشان نیز با رشد تولید ۱۸۲ درصدی نسبت به هشت ماهه سال گذشته به تولید ۷،۷۴۳ تن دست یافته است.

عملکرد فروش ۸ ماهه امیرکبیر کاشان

شهرام عالی‌وند درباره وضعیت فروش این شرکت فولادی اظهار داشت: ما در هشت ماه نخست سال گذشته، ۶۲ هزار و ۷۴ تن فروش داخلی داشتیم که با افزایش قابل توجه به ۱۰۱ هزار و ۷۵۳ تن در نیمه نخست سال جاری رسید. همزمان در راستای تأمین نیازهای داخلی کشور، فروش صادراتی را از ۱۸ هزار و ۷۵۰ تن در هشت ماهه نخست سال گذشته به ۷ هزار و ۱۰۰ تن در هشت ماهه نخست سال جاری کاهش دادیم.

مدیرعامل شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در مورد اهمیت طرح توسعه این شرکت گفت: این طرح توسعه که در شهریور امسال عملیات اجرایی آن آغاز شد، اهمیت بسیار بالایی در تکمیل زنجیره ارزش صنعت فولاد دارد. وی توضیح داد: این طرح در جهت تأمین کامل نیاز کشور به ورق سرد انجام می‌شود و می‌تواند به بستری برای توسعه صنایعی مهمی همچون خودروسازی و تولید لوازم خانگی تبدیل شود.

وی اهداف این طرح توسعه را این‌گونه تشریح کرد: هدف این طرح توسعه در فاز اول، احداث خط نورد سرد به ظرفیت ۲۵۰ هزار تن و افزایش ظرفیت نورد تا ۵٠٠ هزار تن در سال، توسعه خط اسیدشویی تا ظرفیت ۵۰۰ هزار تن، احداث کارگاه سنگ‌زنی و آماده‌سازی غلتک‌های نورد و در فاز دوم، احداث خط گالوانیزه ٢ و تولید محصولات سرد است.

عالی‌وند در پایان این گفت و گو عنوان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح که با حمایت و پشتیبانی کامل فولاد مبارکه انجام می‌شود، به ترتیب ۱۲ میلیون یورو و ۳۷۰۰ میلیارد ریال است و میزان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم آن نیز ۱۰۸۰ نفر است. طبق برنامه قرار است این طرح مهم توسعه ۲۴ ماهه انجام شود