به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه این آئین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین کنگره ملی شهدای قم گفت: به منظور تولید محتواهای فرهنگی هنری پیرامون شهدا، ‌کمیته فرهنگی هنری این کنگره که مسئولیت آن با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، برنامه‌ریزی گسترده‌ای از یکسال گذشته انجام داده است.

سید موسی حسینی کاشانی افزود: رونمایی از محصولات فرهنگی و هنری پیرامون شهدای استان در قالب کمیته فرهنگی این کنگره ابتدای امسال تاکنون در قالب سه مراسم ویژه برگزار و دستاوردهای فرهنگی و هنری پیرامون شهدای قم به عموم جامعه معرفی شده است.

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۰۰ محصول فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف از جمله کتاب، انیمیشن، سرود و تئاتر پیرامون شهدای استان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: به منظور یکسان‌سازی و وحدت بصری تمام محصولات فرهنگی و هنری کنگره شهدای استان، ‌در اولین گام، آرم و نشان دومین کنگره ملی ۶ هزار شهید قم رونمایی شد.

حسینی کاشانی افزود: همزمان با سالگرد شهید مهدی زین‌الدین فرمانده سپاه علی‌بن‌ابیطالب(علیه‌السلام)، دومین مجموعه از دستاوردهای فرهنگی و هنری پیرامون شهدای قم رونمایی شد.

وی گفت: در سومین آئین که همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و مسئولان استان برگزار شد،‌ آثار  فرهنگی و هنری تولیده شده مرتبط با این شهید بزرگوار رونمایی شد.

حسینی کاشانی ادامه داد: پس از شهادت سردار سلیمانی تاکنون، بیش از ۳۰ عنوان کتاب با موضوع این شهید بزرگوار در قم تولید شده که در مراسم امروز از 6 کتاب فاخر و ارزشمند این حوزه رونمائی می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور معرفی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به کودکان، کتابی با محوریت معرفی شهید سلیمانی ویژه کودکان در قم به چاپ رسیده که این کتاب یکی از آثار رونمایی شده در این آئین بود ضمن اینکه سرودی ویژه سردار دل‌ها توسط یکی از گروه‌های مطرح استان تهیه شده که در این آئین برای اولین بار اجرا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: همچنین در این آئین انیمیشن معرفی یکی از فرماندهان سپاه علی‌بن‌ابیطالب(علیه‌السلام) و همچنین بازی رایانه‌ای با عنوان «دلاور» از دیگر آثار فرهنگی است که در این آئین رونمایی شد.

حسینی کاشانی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۰ عنوان کتاب مرتبط با شهدای استان و در قالب آثار فرهنگی هنری مرتبط با کنگره شهدای استان رونمایی شده است و به زودی آثار دیگری نیز به چاپ و رونمائی خواهد شد.

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید، همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.