به گزارش اکونا پرس،

امام جمعه بندرعباس گفت: برای بنده جالب است و جای تقدیر دارد که فولاد هرمزگان با توجه به مشکلات تحریم ها متوقف نشده و رو به جلو در حال حرکت است و با امید به آینده در حال گسترش فعالیت های خود می باشد.کارهای خوبی در این شرکت انجام شده، با فعالیت‌هایی که داشتند امروز به نقطه‌ای که هست رسانده اند و برای چشم‌انداز آینده در گسترش‌ صنعت فولاد هم طرح و برنامه‌ای دارند و بنده تشکر می‌کنم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: جذب سرمایه گذار یکی از عوامل پیشرفت هر منطقه است. اگر سرمایه گذاری از کشور خودمان در توسعه و سرمایه گذاری در منطقه هرمزگان پیش قدم شد نگوییم غلط است و این یک نیاز است برای گسترش صنعت استان و کشور. یکی از  کارهایی که من فکر می کنم باید به صورت جدی به آن پرداخت، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی است. می بایست به هر سرمایه گذاری از داخل و خارج توجه شود و ما از سرمایه گذار خارجی استقبال می کنیم. زمانی که بخش خصوصی ورود پیدا کند خود ضامن سلامت مجموعه خودش است و تمام هم و غم خود را برای این می‌گذارد که سود بیشتر را با هزینه کمتر بدست بیاورد ما در بخش‌های دولتی همیشه با مشکل رانت و مفاسد اقتصادی مواجه بوده ایم. هرجایی هم که دست دولت باشد مشکلاتش بیشتر و بیشتر می‌شود. امیدواری من به آینده آن صنعت که حضور بخش خصوصی در آنجا قوی‌تر است بیشتر می‌شود.

امام جمعه بندرعباس نمایده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: استان هرمزگان با ظرفیت بنادر و اتصال به آب‌های آزاد با هزار و دویست کیلومتر ساحل باید تبدیل به قطب فولاد کشور شود. ظرفیت ساحل و آب دریا ظرفیت بسیار ارزشمندی است که در بخش های مختلف می تواند زمینه های پیشرفت و آبادانی یک کشور را فراهم کند. یک حالت گریز و فرار از سواحل را در دستور کار سیاست مداران  کشور داریم و متاسفانه نگاه خوبی در کشور ما وجود ندارد در حالیکه باید در سیستگذاری های کلان کشور این موضوع دیده شود. کشور های استعمار گر نیز مایل بودند کاری کنند که مناطق ساحلی آباد نشود چرا که می دانستند اگر این مناطق آباد شوند به رشد و بالندگی کشور کمک خواهد کرد. قطعا رهبر انقلاب در حال انتقال این نگاه به مسوولان هستند که برای آبادانی کشورمان باید روی گسترش و توسعه بنادر و ایجاد بنادر جدید در سطح کشور سرمایه گذاری شود