به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، روح‌الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب تهران اتفاقی است که امسال برای اولین‌بار به این شیوه (مجازی) برگزار می‌شود. اگرچه نمایشگاه‌ها به‌صورت فیزیکی شور و حال خاصی در بین مخاطبان ایجاد می‌کنند اما به‌دلیل شیوع ویروس کرونا‌ و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امسال نمایشگاه به‌صورت مجازی تجربه می‌شود.

وی اضافه کرد: راحت بودن خرید کتاب، سفارش کتاب از منزل و محل کار و دریافت آن به‌صورت رایگان از ویژگی‌های نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران است.

کریمی یادآور شد: می‌توان گفت این نمایشگاه فرصتی است تا ناشران به‌دنبال مخاطب خود در فضای مجازی باشند. و ناشران هم باید با رشد تکنولوژی، روش‌های جدیدی غیر از عرضه فیزیکی کتاب را دنبال ‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به حضور ناشران قُمی در نمایشگاه کتاب تهران اشاره کرد و افزود: در استان قم حدود 1300 ناشر فعالیت می‌کنند که از این میان بیش از 170 ناشر در نمایشگاه مجازی تهران شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اهالی قلمی که بن‌کارت خرید کتاب بانک شهر و دارای موجودی از سال­‌های گذشته را در اختیار دارند و نام و نام­ خانوادگی آن­ها روی کارت حک شده باشد، می­‌توانند با مراجعه به شعب بانک شهر در سراسر کشور و دریافت کد و رمز دوم نسبت به استفاده از این بن‌کارت­‌ها در سامانه نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.