به گزارش اکونا پرس،

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین گفت: مادران و همسران شهدا استوار، صبور و جوانمردانه در ادامه مسیر شهدا ایستاده اند، انتساب به خاندان شهدا بالاترین عزتی است که خداوند به ایشان عطا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شکری افزود: شما در فراق عزیزانتان سخت ترین سختی ها را تحمل کردید، خداوند و ملائکه بر شما درود می فرستند .

وی تصریح کرد: بنده شهادت می دهم هر مادر و همسر شهیدی را دیدم از عمق جان شهیدش را دوست داشت، شهدا نیز به خانواده شان عشق فراوان داشتند و بخاطر ناموس خود، هموطنان و امت اسلام  جان برکف، در برابر دشمنان ایستادند. جانبازان نیز این رسالت را دنبال کردند و با بدنهای مجروح هنوزهزینه جنگ را می دهند.

وی با اشاره به اینکه برخی قضاوت های نادرست از نگاههای محدود و دنیوی است عنوان کرد: وقتی پای اسلام، انقلاب، میهن اسلامی و دفاع از ناموس مطرح بود، انسانهای غیرتمند و با ایمان وارد عرصه نبرد حق علیه باطل شدند و دراین راه از جان و اعضا و جوارح خویش گذشتند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد تاکید کرد: امروز نظام اسلامی با قدرت و قوت مسیر تعالی و پیشرفت را طی می کند و شما مادران و همسران شهدا در این قدرت و آینده بالنده نظام اسلامی شریک هستید و نامتان تا ابد بر صفحات زرین تاریخ پر افتخار این سرزمین جاودان خواهد ماند.

مدیرکل بنیاد شهید وامورایثارگران استان قم نیزضمن خیر مقدم به حاضران در این مراسم و گرامی داشت روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: همایش اسوه های ماندگار تکریم شیرزنانی است که در مکتب فاطمی و زینبی درس ولایت مداری، عفاف، ایثا، صبر، ایستادگی را آموختند.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: مادران شهدا فرهنگ ایثار برگرفته از نهضت عاشورای حسینی را به فرزندانشان منتقل کردند و نسلی را پرورش دادند که شهادت را بالاترین سعادت می دانست و برای حفظ ارزشها تا پای جان ایستاد .

وی تاکید کر: مادران و همسران شهدا و بانوان جانباز، بعد از گذشت سالها از دوران دفاع مقدس همچنان استوار و پا برجا در مسیر شهدا گام برداشته و مروجان واقعی فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

قائم مقام تولیت مسجد مقدس جمکران نیز در این مراسم بانوان ایثارگر را اسوه های صبر، مقاومت و وفاداری دانست و گفت: خدمت به خانواده معظم شهدا و ایثارگران و قدم برداشتن در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهترین لحظات عمر خادمان به شهداست.

محمد کاظم پور امینی عنوان کرد: به برکت خون شهدا امروز در نزدیک ترین نقطه طلاقی با دشمنان اسلام، آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هستیم.به برکت همین خونها پرچم انقلاب اسلامی هزاران کیلومتر دورتر از مرزها به اهتزاز درآمده و به برکت همین فرهنگ فرسنگها دورتر لشکر زینبیون و فاطمیون برای دفاع از اسلام راستین و سرزمین های اسلامی تشکیل می شود.

وی تاکید کرد: این همه مرهون مادران و همسرانی است که فداکارانه شهدا را همراهی کردند و به فرمان امام لبیک گفتند و در این راه صبر نمودند و زینب گونه رسالت شهدا را ادامه دادند.

همایش اسوه های ماندگار با حضور تعدادی از همسران شهدا، مادرانی که دو یا سه شهید را تقدیم کرده اند، خانواده ، در شبستان کربلا، مسجد مقدس جمکران و با مشارکت این مسجد مقدس برگزار شد.

به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی و حضور محدود بانوان ایثارگر این مراسم از طریق شبکه نور به صورت زنده وهمزمان  از طریق شبکه های مجازی پخش شد.