به گزارش اکونا پرس،

 عباس تابش، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم اعطای تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان در هولدینگ پارس پندارنهاد اصفهان، یکی از پیامدهای کرونا را جهش استارتاپ ها عنوان کرد که دستاوردهایی برای آموزش الکترونیک و تقویت بسترهای فضای دیجیتال فراهم کرده است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و هیات همراه با حضور در هولدینگ پارس پندار نهاد، آن را از مجموعه های برتر و حائز دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان نامید.

عباس تابش گفت: هولدینگ پارس پندارنهاد، یکی از هولدینگ های خدمات دهنده در استان اصفهان است که طبق شاخص های رعایت حقوق مصرف کننده برای سومین سال پیاپی، برگزیده شده است و بابت دریافت تندیس، هیچ ریالی از شرکت ها دریافت نمی کنیم. زیرا، در پروسه بررسی شاخص ها، رعایت حقوق مصرف کننده مدنظر است.

تابش به شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: اگرچه کرونا موجب زیان هایی به اقتصاد شد، اما در جهش استارتاپ ها بویژه در شبکه های مجازی و فضای دیجیتال موثر بوده و فرصتی برای توسعه شرکت هایی از این نوع شده است. شاید اگر کرونا نبود، سالیان دراز باید برای شکوفایی این استارتاپ ها و شرکت ها تلاش می کردیم.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با صحبت از موارد آلایندگی و شرایط حاد در بسیاری از استان ها و تعطیلی مدارس، دستاورد ماندگار آموزش الکترونیک در کنترل و کاهش آلاینده ها برای کشور را ارزشمند دانست.

معاون وزیر صمت، تحقق حمایت از حقوق مصرف کنندگان را منوط به در دسترس بودن کالاها و خدمات عنوان کرد و افزود: اگر کالایی نباشد، چیزی برای خوردن و چانه زنی نداریم و دراین برهه که شرایط مطلوبی برای مصرف کننده وجود ندارد، مدیون و شرمنده مردم هستیم.

عباس تابش در جمع خبرنگاران در مورد علت صف های طولانی خرید کالاهای اساسی، اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد صف برای خرید مردم نیستیم. بلکه در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب، در جنگ اقتصادی هستیم و همچنان، تاوان رای 12فروردین برای استقلال کشور را می دهیم.

وی با اذعان به اینکه مردم در شرایط نوسان قیمت کالاها اذیت می شوند، مشکلات کشور بلحاظ انتقال ارز و واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهای نهایی کشور با پروسه ای طولانی و سخت را یادآور شد و گفت: اگر دستگاه ها بموقع در ورود کالاها مدیریت نمایند، در حلقه آخر و بازار مشکلی نداریم.

معاون وزیرصمت از گشایشی که برای کالاهای اساسی ازسوی بانک مرکزی صورت گرفته خبرداد و گفت: درحال حاضر وضعیت تامین ارز در کشور بهتر شده و تخصیص ارز سه ماهه دراول سال آینده نهایی شده است. همچنین، مانند چند ماه گذشته بحث منشا ارزی مطرح نیست و واردات محصولات از طریق ارز اشخاص، تهاتر، صادراتی و ... به کشور انجام می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با تغییرات فروش نفت و گشایش هایی که در کشور صورت گرفته است، نوسانات قیمتی در بازار کاهش یابد تا مردم آسیب کمتری از این تغییرات ببینند.

معاون وزیر صمت در پاسخ به پرسش خبرنگار ما درباره استانداردهای رعایت حقوق مصرف کننده در مقایسه با شاخص های جهانی گفت: شاخص های رعایت حقوق مصرف کننده در ایران با دنیا متفاوت است؛ در دنیا معمولا خودکنترلی وجود دارد و NGO ها این کار را انجام می دهند، ما هم پیگیریم که با تقویت انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان که یک انجمن دارای قانون است، شرایط را مهیا کنیم.

وی به بررسی چندین آیتم در اعطای تندیس حمایت از حقوق مصرف کننده اشاره کرد و مهمترین موارد را نداشتن شاکی و پرونده قضایی، عدم محکومیت و همچنین تسویه به هنگام بدهی های ارزی، مالیاتی و ... برشمرد که این موارد در کمیته فنی و شورای عالی سیاست گذاری تندیس با حضور دستگاه های متعدد برحسب تخصص، ارزیابی و تصمیم نهایی برای اعطای تندیس اتخاذ می شود.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: بروکراسی ها در دوران کرونا معنایی ندارد و روند الکترونیک دربخش های مختلف راه اندازی شده است. وزارت اقتصاد نیز بدنبال حذف بروکراسی های اداری و تسهیل در فرآیند است.

میثم شکری ساز، مدیرعامل هولدینگ پارس پندارنهاد گفت: برای سومین سال متوالی، این مجموعه موفق به دریافت تندیس وگواهینامه رعایت حقوق مصرف کننده شده است. وی به ارائه مدارک و مستندات فراوان، صورت های مالی شفاف و بررسی وضعیت توسط کمیته های تخصصی اشاره کرد و افزود: نخستین هولدینگ موفق در مباحث آموزش هستیم که موفق به دریافت تندیس رعایت حقوق مصرف کننده شده ایم. 

شکری ساز از حضور این هلدینگ به بورس در اینده نزدیک خبر داد :ایرج موفق، رئیس سازمان صمت دراستان اصفهان بیان کرد: ریزبینی و دقت همکاران سازمان صمت در انتخاب این مجموعه، نشان می دهد که هولدینگ پارس پندارنهاد توانسته فعالیت های خود را مدیریت نماید و عملکرد مطلوبی ارائه دهد.

در خاتمه، تندیس رعایت حقوق مصرف کننده توسط معاون وزیرصمت و رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده به مدیرعامل هولدینگ پارس پندارنهاد تقدیم شد/راعی