به گزارش اکونا پرس،

عباس صالح زاده  در نشست خبری در خصوص این پروژه ها گفت: تقاطع غیرهمسطح مسجد رسول، پارک جنگلی تلار، پروژه لندفیل بهداشتی زباله، پایش تصویری، کانال الغدیر، اجرای40 هزارتن آسفالت، غسالخانه شهرداری، مرکز نگهداری سگهای ولگرد پروژه هایی است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

شهردار قائم‌شهر میزان اعتباد مالی پروژه ها را150میلیاردتومان اعلام کرد و اظهارداشت: پروژه های غیر واقعی نداشتیم و صادقانه برای مردم کار کردیم اما اجازه نمی دهیم منافع شهر را عده ای به خطر بیاندازند. یکی‌از موفقیت های دوره پنجم شورا و شهرداری افزایش سه هزار هکتاری حریم شهر قائم شهر در بازنگری طرح‌جامع شهر اضافه شد که در تاریخ این‌شهر نمونه است. اما به دلیل ساخت و‌ساز کارخانه فرش ساوین نمی گذارند طرح قائم شهر مصوب شود که این کارخانه به حریم قائم شهر اضافه شود. بلندمرتبه سازی هم برای اولین بار در بازنگری طرح جامع شهری آورده شد. عدم‌وجود این امتیاز مشکلات زیادی برای توسعه هر داشت. در بازگشایی حریم سیاهرود حمایت و مشارکت مردم ارزشمند بود و ۷۰‌هزار متر در یک‌ فاز این حریم بازگشایی شد. با حمایت استانداری طرح حریم سیاهرود نیز مصوب شد که کمک‌ بزرگی بود. بیش از ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات و توافقات این پروژه تا کنون‌ است و با حمایت دو‌نماخذ خواهد شد. این منطقه جزو‌مناطق ضعیف بود که ارزش افزوده برای املاک ان‌منطقه ایجاد شد و امیدواریم عواید بیشتری نصیب مردم این منطقه شود.

صالح زاده با بیان اینکه در طرح پایش تصویری شهرداری قائم شهر در میان شهرها دیگر پیشرو است، گفت: در این طرح که موجب افزایش امنیت و راحتی بیشتر شهروندان فراهم خواهد شد،  ۳۱ دوربین با اعتبار هشت و نیم میلیاردتومان در سطح شهر نصب و یک اتاق کنترل مجهیز و ایمن ساخته شد. جهت احداث کانال الغدیرنیز 10 میلیارد تومان هزینه شد، این کانال ضمن اینکه آب‌های سطحی تقاطع شبدری را به رودخانه انتقال می دهد، مشکل آبگرفتگی محله های منتهی به پل تلار را نیز برطرف خواهد کرد.

شهردار قائم شهر در خصوص پروژه لندفیل بهداشتی زباله نیز گفت: پروژه لندفیل بهداشتی زباله جهت ساماندهی محل دفن زباله موجود است، که مطابق ملاحظات فنی و زیست محیطی، در زمینی به مساحت حدود 4 هکتار در مجاورت محل دفن زباله فعلی با اعتبارات دولتی فاز اول احداث شده و همین فاز اول دفن بهداشتی زباله تا 10 سال را پوشش می دهد و با اجرای کامل طرح  حتی دپوهای زباله ۵۰ سال گذشته نیز باز تفکیک و ساماندهی اصولی خواهد شد.

شهردار قائم شهر تقاطع مسجد رسول و طرح گردشگری پارک جنگلی تلار را دو پروژه ویژه در حوزه مدیریت شهری استان اعلام کرد و اظهار داشت: در برنامه های شهر ۳ زیر گذر دیگر مصوبه داریم اما تنها زیرگذر مسجد رسول بود که آمادگی اجرای پروژه را داشت، دو ماه فقط طول کشید که از راهور‌مجوز ترافیکی بگیریم و در مجموع کار بزرگی صورت گرفت.  تاسیساتی که در این پروژه جا به جا شد از زیرگذرمیدان امام نیز بیشتر بود. ۱۴۰۰‌متر کانال  به سمت سیاهرود اجرا شد و حتی سپتینگ انتظار تعبیه شد تا مشکل آبگرفتگی زیرگذر قدیم نیز حل شود. زیر گذر قائم محله را در صورتی که راه آهن شمال و راه آهن کشور مجوزهای لازم را صادرکنند شروع می‌کنیم.

به گفته وی، اجرای طرح گردشگری پارک‌ جنگلی تلار نیز یکی از آرزوهای مردم قائم شهر بود که برای ۱۵۰‌نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت. ارائه محصولات خانگی در این پارک برای اهالی بومی منطقه بسیاز سودآور خواهد بود.  کمپ اقامتی، رستوران،‌جاده سلامت، مجموعه فروشگاهی،  پله های طبیعت، موتورهای چهارچرخ، موتورهای برقی، ایستگاه آتش نشانی و حفاظت از درختان از ویژگی ها و امکانات طرح گردشگری پارک جنگلی است./مسعود شریعت زاده