به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در آیین بهره‌برداری از دستگاه کمک تنفسی ونتیلاتور که از محل موقوفات درمانی ناحیه یک قم خریداری و به بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) اهدا شد اظهار کرد: هنر اصلی این است که آدمی آنچه به برکت الهی به دست آورده، در راه خداوند هم صرف کند و تنها به جمع‌آوری مادیات نپردازد.

وی افزود: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، وقف از مهجوریت درآمده و اقدامات فراوانی در خصوص ترویج وقف صورت می‌‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه طی سال جاری شاهد افزایش خیرین برای کمک‌های نقدی و غیر نقدی هستیم و تفاهم‌نامه‌های خوبی هم با سازمان‌ها و نهادهای مختلف به امضا رسیده است گفت: سپاه جزو نهادهای ارزشی در کشور است و اقشاری را پوشش می‌دهد که بیشترین نیازمندی را دارند و در عین حال همواره جزو افراد در صحنه بوده‌اند.

وی ادامه داد: در اولویت‌بندی‌های خود ترجیح می‌دهیم همکاری با نهادهایی مانند سپاه پاسداران را در دستور کار قرار دهیم.

اسکندری با اشاره به طرح بسیج جامعه پزشکی برای کمک به نیازمندان و اقشار کمتربرخوردار عنوان کرد: رضایتمندی از این طرح بالا بوده و تعداد مراجعان هم قابل توجه است، این کار ارزشمند یعنی ارائه دارو و درمان رایگان به نیازمندان با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه، طی چندین مرحله در قم اجرایی شده و تداوم آن هم در اولویت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: خانواده‌هایی هستند که نه تنها هزینه درمان بیمارانشان را ندارند بلکه حتی پرداخت کرایه رفت و آمد هم برای آنها مشکل است بنابراین حضور پزشکان در نزدیکی محل زندگی آنها اهمیت زیادی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز، برخی خانواده‌ها با شرایط دشواری دست و پنجه نرم می‌کنند بنابراین وظیفه ما به خصوص در سازمان اوقاف و امور خیریه این است که با استفاده از ظرفیت‌های موجود، در راستای کمک به آنها گام برداریم البته این کار در حد توان و با توجه به قوانین و مقررات و مسائل شرعی وقف صورت می‌گیرد.

اسکندری خواستار تداوم همکاری‌های مشترک میان سپاه و اوقاف برای خدمت‌رسانی به مردم شد و گفت: مردم ایران چهار دهه در صحنه بوده‌اند و از انقلاب دفاع کرده‌اند بنابراین وظیفه سازمان‌های حکومتی و نهادهایی مانند سپاه است که هر آنچه توان دارند به آنها خدمت کنند و این، معنای حقیقی ولایت‌مداری و دفاع از ولایت فقیه است زیرا ایشان نیز همواره بر خدمت به مردم تاکید داشته و دارند.