به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، ۳۰ نفر از اعضای اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان استان قم به عنوان مجریان این طرح در این جلسه حضور داشتند و آموزش های لازم در این خصوص ارائه شد.

در این جلسه سامانه ملی اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری تشریح شد و مطالبی پیرامون راهنمای ثبت مجریان و آموزش راهنمای مجریان در سامانه و نیز راهنمای فرایند شروع بهینه سازی و تشریح نمونه فایل موافقت نامه بین مشترک و مجری توضیحاتی بیان شد.

رئیس بهینه سازی مصرف شرکت گاز استان قم هدف از برگزاری این جلسه را اهمیت و لزوم اجرای طرح بهینه‌سازی مصرف عنوان کرد و گفت: مجریان به عنوان بازوی اجرای شرکت گاز در اجرا و موفقیت این طرح نقش بسزایی دارند و باید آموزش‌های لازم را در این زمینه کسب نمایند.

پرویز دهقان در ادامه گفت: برای شروع این واحد طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری را در دستور کار خود قرار داده است که با اجرای این طرح ۱۰ درصد از گاز مصرفی کاسته و از اتلاف انرژی جلوگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: طرح مذکور در مهرماه امسال از سوی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران رونمایی شد.

وی ادامه داد: در این طرح مشترکینی که موتورخانه دارند در سامانه https://goc.nigc.ir ثبت نام می کنند، سپس این طرح توسط مجریان به صورت رایگان برای مشترکین انجام خواهد شد.

دهقان در پایان با تأکید بر اجرای این طرح افزود: عملیاتی شدن طرح مذکور میزان مصرف را تا حد قابل توجهی کاهش داده و از اتلاف و هدررفت انرژی جلوگیری می کند.