به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان قم، علیرضا نصیری در جلسه توجیهی طرح ملی اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مشترکین مسکونی و تجاری ، افزود: ۱۰۰ درصد از مناطق شهری و ۶۰ درصد از مناطق روستایی به شبکه گازرسانی استان متصل بوده و از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

وی گازرسانی به واحدهای صنعتی را از دیگر اهداف مهم شرکت گاز استان عنوان کرد و افزود: با توجه به نامگذاری سال جهش تولید و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش تولیدات ملی، گازرسانی و فراهم کردن بسترهای تولید از اولویت ها و الزامات این شرکت می باشد که قدمی در مسیر خودکفایی ملی است.

ایشان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ واحد صنعتی به مجموعه مشترکین گاز استان اضافه می شوند که با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی بیش از ۹ میلیون لیتر سوخت در سال صرفه جویی خواهد شد و تأثیرات مثبتی در رشد و توسعه کشور و استان خواهد داشت.

نصیری در ادامه سخنان خود با تأکید بر صرفه جویی و جلوگیری از اتلاف انرژی و کاهش مصرف گاز افزود: طرح اصلاح و بهینه سازی مصرف سوخت یکی از موضوعات مورد تأکید وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران می باشد که در این راستا واحد بهینه سازی مصرف در شرکت های گاز استانی از جمله استان قم راه اندازی شده است.

وی بیان داشت: بدین منظور طرح ملی بهینه سازی موتورخانه های واحدهای مسکونی و تجاری در سطح کشور و استان قم آغاز شده است که با اجرای این طرح گام مؤثری در جهت کاهش مصرف و جلوگیری از اتلاف گاز در موتورخانه ها برداشته خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم ضمن اشاره به تأمین گاز کلیه مشترکین در همه ایام سال به ویژه در فصول سرد، ادامه داد: با وجود کاهش قابل توجه دما در فصل زمستان، امسال گاز هیچ یک از مشترکین خانگی قطع نشد.

نصیری با توجه به ارائه خدمات کمی و کیفی شرکت گاز استان گفت: این شرکت در سال جاری موفق به کسب رتبه دوم رضایتمندی مردم از ارگان ها و ادارات دولتی شد، بنابراین در اجرای طرح بهینه سازی موتورخانه های بخش خانگی و تجاری رضایت مردم بسیار حائز اهمیت بوده و از اولویت های این شرکت محسوب می شود.

وی اضافه کرد: با اجرای کامل طرح بر مبنای دستورالعمل و پروتکل‌های تعیین شده در راستای طرح ملی بهینه‌سازی و اصلاح موتورخانه‌های خانگی و تجاری رضایتمندی مردم بیشتر خواهد شد و به دلیل جلوگیری از هدررفت انرژی، گازبهای مشترکین نیز کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم در ادامه سخنان خود گفت: مجریان باید فعالیت خود را در سه حوزه ایزوله کردن تأسیسات، تنظیم مشعل و رسوب زدایی الکتریکی متمرکز نمایند.

نصیری با تأکید بر کاهش، مدیریت و رعایت الگوی صحیح مصرف تصریح کرد: تنها با تنظیم مشعل می توان ۱۸ تا ۲۳ درصد در مصرف گاز صرفه جویی کرد که این میزان علاوه بر صرفه اقتصادی برای مشترکین، تأثیرات مثبتی برای استان و جامعه در پی دارد.

این مقام مسئول با اشاره به رتبه دوم ایران در دارا بودن منابع گازی در دنیا گفت: استخراج، استحصال، پالایش، تقسیم بندی و انتقال گاز تا خانه و کارخانه ها بسیار فرایند سخت، پرهزینه و تخصصی می باشد و تنها با مدیریت مصرف و جلوگیری از اتلاف انرژی می توان این هزینه را در بخش صادرات تزریق کرد که برای کشور ارزآوری داشته باشد و همه مردم از توسعه اقتصادی کشور بهره مند شوند.