به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش پرورش استان در نشست شورای اطلاع رسانی استانداری بیان کرد: آموزش و پرورش استان قم در ارائه آموزش غیر حضوری به دانش آموزان در برنامه شاد در کشور دارای رتبه اول است.

وی افزود: علی‌رغم تراکم دانش‌ آموزان در استان قم این رتبه با دغدغه‌مندی و همت تمامی مسئولین استان به خصوص در مورد تهیه تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزانی که توانایی تهیه آن را نداشتند به استان قم تعلق گرفت.

شیخ‌الاسلام ادامه داد: در برنامه شاد که کلیت آن برای آموزش غیرحضوری دانش‌آموزان است سه کار اصلی باید انجام گیرد تا نتیجه مورد نظر حاصل شود؛ در ابتدا کلیه مدیران مدارس در ابتدای سال باید ورود پیدا کرده و کلاس‌بندی و ثبت نام دانش‌آموزان را در این برنامه انجام دهند. مورد بعدی برعهده دبیران بوده که از آموزش در این برنامه استقبال کنند و پس از آن حضور دائم و عدم قطع ارتباط دانش‌آموزان است که استان قم در هر سه مورد رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن تشکر از زحمات دبیران در این دوره آموزشی بسیار سخت تصریح کرد: بسیاری از افراد توانایی تدریس حضوری را دارند اما در تدریس مجازی به دلیل تولید محتوا کار سخت‌تر است وکیفیت کارشان پایین می‌آید اما ما در استان قم شاهد تلاش و کیفیت بالای کار معلمان بودیم.

در این دوره معلمان علاوه بر تولید محتوا و بارگذاری آن که ملزم به آشنایی با فناوری روز است، وظیفه نظارت بر یادگیری دانش‌آموزان را نیز برعهده داشتند که به طور قطع کنترل از راه دور و به صورت غیر حضوری بسیار سخت است.

وی در ادامه گفت: نظام جمهوری اسلامی به نیروی متخصصی که متعهد باشد نیازمند است و تخصص به تنهایی نمی‌تواند سبب بدست آمدن این توفیقات گردد ضمن اینکه آموزش و پرورش استان قم رتبه اول را مدیون عزیزان متخصص و متعهد خدمتگزار در این امر می‌باشد.

شیخ الاسلام با اشاره به شاخص بودن آزمون سراسری در کشور نیز اظهار کرد: دانش‌آموزان استان قم در این زمینه نیز رتبه چهارم و پنجم را نیز از آن خود کرده‌اند. علاوه بر این، حضور و کسب رتبه آن‌ها در المیپادهای کشوری نیز همواره مورد توجه بوده‌است.