به گزارش اکونا پرس،

 عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان، این طرح های ملی را در دوران تحریم های ظالمانه در دست اجرا دانست و گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد از قطعات موردنیاز این طرح ها با بهره گیری از دانش تخصصی تولیدکنندگان قطعات پالایشگاهی تولید می شود و تجربه های خوبی در این زمینه کسب شده است.

مهدی صرامی فروشانی افزود: قرارداد اجرای طرح تصفیه و گوگردزدایی نفت کوره (مازوت) پارسال منعقد شد و سفارش گذاری تجهیزات آن در دست اجراست.

وی با تأکید بر اینکه این طرح رویکردی اقتصادی و زیست محیطی دارد، گفت: بیشتر قطعات موردنیاز آن در سه تا چهار سال آینده و در داخل کشور تأمین می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان افزود: می توان با گوگردزُدایی و تصفیه، نفت کوره را به محصولات باارزش، اقتصادی و سوخت پاک مانند بنزین، سوخت جت و نفت سفید تبدیل کرد و این طرح زمانی که به نتیجه برسد، کار به روز و باارزش اقتصادی بالاست.

مهدی صرامی فروشانی، روند افزایشی قیمت نفت خام را در سودآوری این مجموعه مؤثر دانست وگفت: در پالایشگاه اصفهان ۲ نوع محصول کلی تولید می شود که ۶ فراورده آن که ۸۵ درصد تولیدات را دربرمی گیرد به طور کامل در اختیار دولت است.

وی، این محصولات را بنزین، نفت سفید، نفت کوره، نفت گاز، گاز مایع و سوخت جت اعلام کرد و افزود: این فرآورده ها برای تسویه نفت خام به دولت تحویل می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: ۱۵ فرآورده ویژه و غیر اصلی دیگر پالایشگاه در اختیار شرکت است و صنایع پایین دست کوچک و بزرگی ازجمله نفت سپاهان، نفت جی، پتروشیمی اراک، پتروشیمی اصفهان و صنایع شیمیایی ایران را تأمین خوراک می کنیم