به گزارش اکونا پرس،

به نقل از ایثار واحد استان قم، کتاب آخر رفاقت روایتی از سیره و سلوک رفتاری سردار شهید حاج احمد کریمی از دوره کودکی، نوجوانی و جوانی بویژه دوره فرماندهی و کادرسازی در لشکر 17 امام علی ابن ابی طالب (ع) است که با همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم تهیه و تدوین شده است.

شهید حاج احمد کریمی، متولد اول فروردین 1340 در قم و فرمانده گردان حضرت معصومه(س)، از فرماندهانی بود که به سبب رشادت و روحیه معنوی و رزمی خاطراتی ماندگار در ذهن همرزمان خویش به جای گذارده است.

شهید کریمی به همه رزمندگان گردان بخصوص سادات احترام و علاقه خاصی نشان می داد، نسبت به مسائل غیراخلاقی در جامعه حساسیت عجیبی داشت و به سادگی از کنار آن نمی‌گذشت، به بچه ها توصیه می‌کرد: همه شما مسئولیت دارید در مقابل هر منکری ایستادگى کنید.

بعد از عملیات کربلای4، حال و روز خوبی نداشت. شب عملیات کربلای پنج با شهادت حضرت فاطمه(س) مصادف شده بود. حاجی توی سنگر فرماندهی نشسته بود. در آن اوضاع و احوال که همه در تب و تاب عملیات بودند سراغ مدّاح را گرفت. راضی اش کرده بود تا برایش روضه حضرت زهرا(س) بخواند.مدّاح می خواند و حاجی گریه می کرد. همان شب بی بی شهادتش را امضا کرد.

صبح روز 24 دی سال 1365 برای سرکشی به خط آمده بود که گلوله توپ (یاخمپاره ای) کنارش زمین خورد و بدنش قطعه قطعه شد، قطعات پیکرش را در کیسه کوچکی جمع کردند و در قبر کوچکی دفنش کردند.