به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازحبرگزاری موج از قم، آیت الله سید محمد سعیدی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی اظهار داشت: تلاش های قرآنی ارزشمندی در سطح کشور و قم داشته ایم که باید توسعه یابد.

آیت الله سعیدی افزود: همه ما در برابر قرآن کریم، مدیون و مکلف هستیم و به عنوان برنامه جامع زندگی باید به آن توجه داشته باشیم و وظیفه و رسالت خود را در قبال قرآن کریم بشناسیم.

وی تصریح کرد:قرآن کریم ذخیره پربهایی است که برای ماندگاری اسلام نازل شده است و دین اسلام، قران کریم را فرستاده و از آن نیز صیانت می‌کند، اما مهم این است که ما نیز در حد توان خود از آن صیانت کنیم.

امام جمعه قم بیان کرد: تازگی و طراوت و همخوانی با زبان‌های مختلف از ویژگی‌های مهم قرآن کریم است و کلمات و واژه‌های قرآنی هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و قرآن کریم همواره طراوت دارد و این از کرامات کلام خداست.

وی اظهار داشت: آیات قرآن کریم به زیبایی آمده است و درهمه زمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و مصادیق کلمات قرآنی، خود را در هر زمانی نشان می‌دهد و ثابت می‌کند قرآن کتاب زمان است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: برخی سرمایه زنئدگی‌شان را دین فروشی می‌دانند، ما باید نسبت به قرآن کریم توجه داشته باشیم و در تبیین محتوای آن تلاش کنیم، قرآن، کتابی برای همه ادوار و دوران‌هاست.

وی گفت: محتواهای قرآنی باید به بهترین شکل در جامعه تبیین و تفسیر شود و باید در مقاطع مختلف به آن بپردازیم، قرآن کریم در هر زمان باید در صدر باشد و این تبیینی است، اگر معانی را به خوبی تعبیر کنیم آن را به خوبی در جامعه توسعه داده‌ایم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: مراجعه به مفسرین بزرگ و قرآن شناسان می تواند در تبیین صحیح قرآن کریم در جامعه موثر باشد، بزرگان زیادی به معانی قرآن کریم، اشراف دارند و آیات را با زمان تطبیق می‌کنند.

وی بیان کرد: این یک سیره است و اگر همه موسسات به این سیره توجه باشند در تبیین قرآن کریم در جامعه، توفیقات خوبی حاصل می‌شود.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: گاهی نوآوری‌ها ممکن است، بدعت‌هایی ایجاد کند و باید در این باره مراقب بود و از طرفی نباید جمود مواجه باشیم، باید با توسل به اهل بیت(ع)، به قرآن کریم توجه شود.

وی تصریح کرد:برای قرآن آدابی وجود دارد و برای محتوا نیز باید با توجه و بینش آن را قرائت کرد و و قرآن را با به روز بودنش بشناسیم.