به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازسکایی نیوز – دکتر شهریاری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد : مردم استان سیستان و بلوچستان قرن هاست با وحدت و بدون هیچ مشکلی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و این وحدت خاری به چشم دشمنان انقلاب است بویژه انگلیس ، آمریکا و اسرائیل که در نزدیکی مرزهای ما در پاکستان حضور دارند که بارها با کارشکنی و توطئه های گوناگون خواسته اند این وحدت را برهم بزنند .

وی افزود : نقش علماء ، بزرگان و ریش سفیدان شیعه و سنی در حفظ وحدت در سیستان و بلوچستان بسیار موثر بوده است .این امر سبب شده تا همواره نقشه دشمنان نقش بر آب شود .

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد : وجود مرز گسنرده با کشور پاکستان ، عدم همکاری و نظارت برای حفظ امنیت مرز از سوی دولت پاکستان سبب حضور دشمنان و گروهک های تروریستی در آنجا شده است .

وی ادامه داد : متاسفانه تفکر وهابی گری در بین تعدادی از افراد در سیستم اطلاعاتی و برخی از افسران ارشد این کشور منجر به حمایت از گروهای ضد انقلاب خارج از ایران شده است که این گروه ها پس از انجام شرارت وارد خاک پاکستان می شوند هماهنطور که سالها عبدالمالک ریگی را در آنجا پناه داد .

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت : وزارت امور خارجه ما با دیپلماسی لبخندی که داراست تاکنون نتوانسته با تفکری که کشور پاکستان ، کشور برادر است  چنین مشکلاتی را حل کند .

دکتر شهریاری با بیان اینکه کشور پاکستان در برخی مناطقش حاکمیت ندارد چرا که تحت نفوذ و سلطه بیگانگان است ، افزود :از دولت این کشور انتظار داریم کار جدی در خصوص حفظ امنیت مرزها و مهار یا حذف گروهک های تروریستی انجام دهد.

نماینده مردم زاهدان در پایان از مردم عزیز سیستان و بلوچستان خواست تا همچون گذشته وحدت شان راحفظ کنند و مراقب باشند که اینان دشمنان قسم خورده اسلام اند که نه شیعه و نه سنی برایشان مهم است و بدنبال منافع استکبار جهانی هستنند .