به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی قم؛ این مراسم با روایتگری حجت الاسلام والمسلمین جوشقانی و مدیحه سرایی جواد برزگر و با حضور جمعی از اساتید وکارکنان دانشگاه صنعتی برگزار وبه صورت برخط در فضای مجازی پخش شد. 

دکتر رضایی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت:هرسال در این روزها اردوهای راهیان نور می توانست یاد و خاطره ی شهدای دفاع مقدس را برای ما زنده نگه دارد اما امسال با وجود شرایط بیماری کرونا توفیق حضور در اردوهای راهیان نور برای دانشجویان و دانش آموزان وجود ندارد.

وی ادامه داد: تمام هدف ما برای برگزاری یادواره های شهدا زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست زیرا ما به شهدا مدیونیم و باید همیشه قدردان آنها باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانی در ابتدای روایتگری  از رشادت های شهدای ۸ سال دفاع مقدس این برنامه گفت:

همه ما مدیون ایثار و گذشت شهدا هستیم و حداقل کاری که می‌توانیم برای ادامه دادن راه شهدا انجام دهیم زنده نگه داشتن خاطرات، آرمان ها و یاد آنهاست.

وی ادامه داد: شهید حججی یکی از شهدای مدافع حرم است که خداوند نگاه ویژه ای به او داشت، اگر ما در کنار شهدا در میدان نبرد علیه ظلم حضور نداشته‌ایم امروز می‌توانیم با پا گذاشتن در مسیر آنها گوشه‌ای از ایثار آنها را جبران کنیم و همان طور که رهبر عزیزمان فرموده‌اند این امکان وجود دارد که در خصوص هشت سال دفاع مقدس ۸۰ سال کار فرهنگی و بصیرتی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین جوشقانی با اشاره به رشادت های شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی به آرزوی دیرینه خود که همانا شهادت بود رسید و طبق باور وی و باور همه ایرانی ها شهیدان همیشه زنده هستند وقاسم سلیمانی تا ابد در دل همه ایرانی ها زنده خواهد ماند.

در حاشیه این مراسم هم مهمانان از نمایشگاه اینفوگرافی فرماندهان شهید استان قم که جنب سالن شهید آخوندی دانشگاه، برپا شده بود، بازدید کردند.