به گزارش اکونا پرس،
به نقل از ایثار واحد استان قم، آیت الله سید محمد سعیدی در طرح علمداران حماسه در دیدار با جانبازان استان قم افزود: شما جانبازان در طول هشت سال دفاع مقدس مردانه و با شجاعت و ایثار در برابر دشمنان ایستادید، دشمنان اسلام از گذشته تا امروز همواره علیه اسلام نقشه می کشند و امثال شما در جبهه حق برای اسلام و در راه اعتلای کلمه الله ایستادگی می کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم با گرامی داشت روز پاسدار و روز جانباز عنوان کرد: این دو گروه نقش ارزنده ای در دوران انقلاب و دفاع مقدس داشتند، شایسته است روز آزادگان که روز شادی ملت ایران است نیز در روز میلاد امام سجاد(ع) نامگذاری گردد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: حرکت در مسیر حق و اهل بیت (ع) تکلیف است و باید همواره در برابر دشمنان هوشیار و بیدار بود تا افتخاراتی که در راه دین کسب شده، حفظ گردد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) اشاره کرد: شعار اربعین "حب الحسین یجمعنا" است، دوستی و عشقی که از دورن جوشش می کند و متعلق به یک دین و مذهب نیست. عشق به اهل بیت (ع) جانبازان را به مقاومت و پایداری در برابر دشمنان اسلام تشویق کرد.

آیت الله سعیدی افزود: انقلاب اسلامی برخلاف خواست ابرقدرتها شکل گرفت و امروز برخلاف تصور آنان و با وجود همه نقشه هایشان علیه نظام از چهل سالگی عبور کرد. این انقلاب اولین نظام اسلامی است که در این سطح شکل گرفته و پایدار مانده است. امید واریم به زودی پیام ظهور حضرتش دلهای منتظران را روشن کند و ملتها لذت حکومت مهدوی را بچشند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن گرامی داشت روز جانباز گفت: تکریم و تجلیل از مقام شامخ جانبازان این اسوه های صبر، ایثار و استقامت مایه افتخار خادمان به ایشان در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: اکنون مفتخریم به خدمت 12هزار جانباز که از این تعداد 283 نفر70 درصد، 5256 نفر بالای 25درصد ، 6823 نفر زیر 25 درصد و 98 نفر نیز از بانوان جانباز هستند.

در این روز با حضور نماینده ولی فقیه در استان قم و مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران استان وجمعی از خادمان شهدا از جانبازان 70درصد موسی خطیبی، حسین حاج آقا جانی و عباس کشتکار دیدار و در آستانه روز جانباز از ایشان تقدیر صورت گرفت.