به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج قم، پیش از ظهر امروز آئین افتتاحیه نخستین سایت (5G) همراه اول که در جوار بارگاه نورانی کریمه¬ اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم با حضور بهرام سرمست استاندار قم، سید اسدالله دهناد نایب رئیس شرکت مخابرات ایران، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه المدرسین حوزه علمیه قم و مهندس محمد حاج عینی مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس حاج عینی با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌ها در راستای شکل‌گیری شهر هوشمند، اظهار کرد: این سایت برای نخستین بار در مشهد و سپس در تهران به عنوان مرکزیت و سپس در قم به عنوان مرکز جهان تشییع راه‌اندازی شده است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نیز در ادامه تاکید کرد: ما با تامین زیرساخت ها جاده را هموار میکنیم ولی تامین امنیت در این جاده و اینکه چه کسی از این جاده عبور میکند از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاندار قم با اشاره به اینکه در کنار حرکت به سمت شهر هوشمند باید به شهروند هوشمند نیز توجه داشته لاشیم، یادآور شد: شهر قم به عنوان آبروی جهان اسلام باید پیشرفت کند؛ کرونا الزامات شهر هوشمند را بیشتر کرد و این الزامات حتی در عصر پساکرونا نیز جدی‌تر خواهد شد.