به گزارش اکونا پرس،

دکتر جلال رضائی نور در گفتگو با خبرنگار موج در قم، پیرامون اخذ مجوز در جذب دانشجوی بین‌المللی اظهار داشت: در جهت جذب دانشجوی بین‌المللی یک سری شاخصه‌هایی تعیین شده است که شامل استاندارد بودن فضای آموزشی، ورزشی ، رفاهی، تفریحی و فضای سبز از لحاظ کمی و کیقی می‌باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم افزود: همچنین باید اساتید و اعضای هیات علمی نیز به لحاظ کیفی و کمی مورد تائید باشد و سامانه ها و کیفیت و در دسترس بودن آن به خوبی احراز شود.

وی بیان کرد: اواخر سال 97 در بازدید وزارت علوم، ایراداتی به وضعیت عمرانی و فضای دانشگاهی گرفته شد که بخش زیادی از این ایرادات را رفع کردیم.

رضائی نور عنوان کرد: در سال 98 نیز در بازدید مجدد، ایراداتی به مباحث مرتبط به فضای ورزشی و تعداد اساتید و اعضای هیات علمی گرفته شد که آن را ارتقاء دادیم و 17 نفر عضو جدید هیات علمی  نخبه جذب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز مجدد درخواست بازنگری کردیم که با توجه به اخذ استانداردهای لازم، مجوز جذب دانشجوی بین‌المللی اعطا شد.

رئیس دانشگاه صنعتی قم تصریح کرد: با توجه به کسب مجوزهای لازم در سال گذشته، جذب دانشجوی بین‌المللی توسط دانشگاه صنعتی قم ازمهرماه  سال 1400 آغاز می‌شود.

وی گفت: تبلیغات را در جهت جذب دانشجوی بین المللی آغاز کرده‌ایم و با توجه به تحصیل دانشجویان و طلاب خارجی در قم و جایگاه این شهر در عرصه بین‌الملل، ظرفیت خوبی در جذب دانشجوی بین المللی دیده می شود.

رضائی نور افزود: در حال حاضر نیز سایت دانشگاه صنعتی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی فعال است و تبلیغاتی به صورت تیزر و کلیپ جهت معرفی دانشگاه در سطح بین‌الملل در حال تولید و بارگذاری است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط کرونا و توسعه زیرساختهای فضای مجازی، هزینه سرویس‌ها و خدمات آموزشی در جذب دانشجوی بین المللی نیز کمتر است و این امر فرصت خوبی در جهت تحصیل در رشته‌های مختلف در سطح بین‌الملل به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه صنعتی قم عنوان کرد: دانشگاه صنعتی قم در سال۱۳۸۷با دو رشته مهندسی کامپیوترو مهندسی صنایع شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو درهشت رشته کارشناسی و ۱۶ رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل‌اند و 64 عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فعال هستند.

وی اظهار داشت: از سال 97 تاکنون 30 درصد به تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی قم افزوده شده و تا شهریور 1400 نیز 10 نفر عضو هیئت علمی دیگر جذب می‌کنیم.