به گزارش اکونا پرس،

به نقل از سایت خبری کمیته امداد، اکبر میرشکار، مدیرکل کمیته امداد استان قم با تشریح رسالت این صندوق در ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و گره‌گشایی از نیازمندان گفت: در سال گذشته تعداد 9 هزار و 459 فقره تسهیلات به ارزش بیش از 724 میلیارد ریال به مددجویان و اقشار آسیب پذیر استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات این صندوق بیشتر در قالب کارگشایی، اشتغال و مسکن ارائه شده است افزود: حدود 296 میلیارد و 157 میلیون ریال برای کارگشایی از مشکلات پنج هزار و 347 نفر پرداخت شد.

میرشکار با اشاره به اینکه سال گذشته سال جهش تولید نامگذاری شده بود گفت: این صندوق برای اشتغال مددجویان و تقویت طرح‌های تولیدی نیز 473 فقره وام اشتغال ‌ با اعتبار حدود 78 میلیارد و 602 میلیون ریال پرداخت کرده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم نامگذاری سال 1400 به عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها  را نیز یادآور شد و تأکید کرد: امدادگران این نهاد در قم، با لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت برای رفع موانع تولید توسط مددجویان به صورت جهادی و فوق برنامه تلاش خواهند کرد.

وی پرداخت تسهیلات مسکن مددجویان را نیز خاطرنشان کرد و گفت: 270 میلیارد و 980 میلیون ریال نیز برای خرید، احداث و تعمیر و رهن و اجاره یک هزار و 977 خانوار تحت حمایت پرداخت ‌شد.