به گزارش اکونا پرس،

به نقل از وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان، در حاشیه بهره برداری از این دستگاه با حضور دکتر سلیمی نماینده مردم شریف محلات و دلیجان در مجلس، ناظری فرماندار شهرستان محلات و دکتر قلیچ خانی مدیر شبکه بهداشت و درمان، گفت: اکسیژن پایه اصلی درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری کرونا است و با افزایش روز افزون آمار بستری و نیاز به مراقبت های ویژه، نیاز به اکسیژن نیز روز به روز بیشتر می شود.

وی افزود: استفاده از کپسول های اکسیژن خطرات بسیار زیادی دارد و چندین مورد انفجار سهمناک به دنبال استفاده از کپسول های اکسیژن مشاهده شده است.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: با تلاش ها و پیگیری های وزارت بهداشت و شخص دکتر نمکی و دکتر جان بابایی و هیئت امنای ارزی امروز شاهد بهره برداری دستگاه اکسیژن ساز ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان امام خمینی(ره) محلات بودیم که ظرفیتی دو برابر دستگاه قبلی دارد و با مبلغی بالغ بر ۱۶ میلیارد ریال تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که نیازمند اکسیژن هستند و در بخش های مراقبت ویژه تحت نظر می باشند، از امروز با کیفیت بیشتر، امنیت بهتر و با فشار و خلوص بیشتری اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

دکتر جمالیان تاکید کرد: اخیراً چهار شهرستان استان از وضعیت قرمز به نارنجی تغییر وضعیت داده اند و نباید این تغییر رنگ ها مردم را به این اشتباه بیندازد که در رعایت پروتکل های بهداشتی غفلت ورزند، این رنگ بندی ها صرفاً معیاری برای محدودیت های هوشمند و بازگشایی اصناف است.

وی در ادامه بیان کرد: در این خصوص ما به شدت نگران شهرستان‌محلات هستیم چراکه هنوز به پیک مورد انتظار خودش نرسیده است و اگر مردم و صنوف میزان رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش دهند، با یک بحران جدی برخورد خواهیم کرد، به خصوص اینکه کمبود پرسنل پرستاری در این شهرستان بسیار ملموس بوده و خستگی و تحمل کادر درمان رو به اتمام است.

وی ضمن اشاره به اینکه واکسیناسیون افراد بالای ۸۵ سال در حال انجام است، گفت: از تمامی گروه های سنی بالای ۸۵ سال دعوت می کنم که واکسیناسیون خود را علیه کرونا انجام دهند و نگران عوارض واکسن ها نباشند، زیرا کل کادر درمان در کشور با انواع واکسن ها واکسینه شده و عوارض جدی مشاهده نشده ضمن اینکه این واکسن ها برای سنین بالای ۵۰ سال عوارض بسیار کمتری دارد.

وی تاکید کرد: در شهرستان محلات گروه های سنی بالای ۸۵ سال ۷۲۴ نفر بوده و تنها ۵۰ نفر در روز گذشته مراجعه کردند و امیدواریم که در روزهای آتی تعداد بیشتری از این گروه جهت واکسیناسیون مراجعه نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان از تمامی ارگان ها که با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان محلات در جهت ارتقای خدمات سلامت همکاری نموده اند، تقدیر و تشکر کرد.