به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، متن پیام حمیدرضا شیخ الاسلام به شرح ذیل می باشد:

     بسم الله الرحمن الرحیم

اردیبهشت ماه ، فصل رویش گل‌ها در دامان پر طراوت طبیعت است . موسمی است که در دوازدهمین روزش ، گلی از بوستان علم ودانایی در راه احیای  ارزش‌های دینی و اسلامی  پرپر شد و  وجود نازنینش به سوی اولین معلم هستی پر کشید .

12 اردیبشهت ماه سالروز آسمانی شدن گل نیکو سرشت انقلاب و معلم فرهیخته،استاد گرانقدر ایران برزگ اسلامی آیت الله مرتضی مطهری (رحمت الله علیه) است که امام راحل عظیم الشان (رضوان الله تعالی علیه) او را فیلسوف و دانشمندی بی نظیر خواند و روزش را به نکویی و در عظمت به روز معلم نامگذاری فرمود.

از این رو برروح بلند و روان پاکش درود می فرستیم و در این ایام به پاسداشت تمامی معلمین عزیزمان سر تعظیم بر آستان قدسی تمامی عارفان مسیر رویش و پویش فرود می آوریم.

 نیک می دانیم  امروز  معلمان ما راه پاک آن شهید را پیش گرفته اند، چراکه معنویت و ارزش را سرلوحه زندگیشان قرارداده  و در جنگ تمام عیار رسانه‌ای و بیولوژیک با آموزش در بستر مجازی چراغ علم را روشن نگه‌داشته و در دوران تعطیل شدن مدارس بسان سربازانی متعهد پای آموزش و تربیت فرزندان ایران سربلندمان ایستاده‌اند.

 امسال روز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری (ره) با روز ضربت خوردن والاترین شهید راه اسلام، حضرت علی(ع) مصادف شده است . شهیدی که پیامبر عظیم الشان اسلام او را به باب علم معرفی نموده و فرموده اند ( انا مدینه العلم و علی بابها) ، آن دو بهترین  خلق الهی که  به ما آموخته اند جهاد اهلِ ایثار حافظ ارزش‌های یک ملت است و امروز معلمانِ ما جهادگران این مرز و بوم در لباس هایی از تعهد و غیرت و ایثارند..

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره همه معلمین عزیز ، در موسم ضربت خوردن و شهادت حضرت علی ابن ابیطالب علیه السلام و در ماه خیر و برکت و نیکی ، بهار قرآن و شهر رمضان  بر خود فرض می دانم ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه عزیزان روزه دار و گرامیداشت این ایام ، بخصوص هفته بزرگداشت مقام معلم، از همه معلمین ایثارگر سرزمینم ،بویژه تلاشگران گمنام اما آزاده ای که در شرایظ سخت و طاقت فرسای کویید 19 با تمام وجود در مسیر بلند اندیشیدن فرزندان این مرز و بوم و آینده سازان ایران عزیز اسلامی کوشیدند تشکر و برای یکایک عاشقان دیار علم و دانایی بهترین ها را مسالت نمایم.

بدون شک راه پر افتخار معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری (ره)، که درود خداوند بر او باد تا ابد ادامه خواهد داشت و معلمین عزیز و گرانقدرما با سرلوحه قرار دادن راه و مرام آن شهید والا مقام، چراغ توسعه و تعالی را تا  فتح کامل قله های عزت و اقتدار ، با تبعیت از ولایت فقیه و پیروی از منویات حکیمانه رهبری فرزانه انقلاب ( حفظه الله تعالی) و مطالعه ارزشمند و دقیق آثارارزشمند آن استاد فرزانه شهید روشن نکه خواهند داشت.