به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی با بیان اینکه ۱۷ رمضان المبارک هزار و شصت و نهمین سالروز بنای مسجد مقدس جمکران به امر مبارک امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) است، اظهار کرد: شرافت این مکان مقدس ذاتی است و شاید به سابقه ایجاد زمین بازگردد چون حضرت حجت (عج) این شرافت ذاتی را بیان و در سال ۳۳۷ هجری به تاسیس بنای آن امر کرده اند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اعمال توصیه شده برای مسجد مقدس جمکران، تصریح کرد: امام زمان(عج) دو نماز دورکعتی برای این مسجد توصیه کرده اند یکی نماز تحیت و دیگری نماز امام زمان(عج) با کیفیتی که در مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی آمده است. تکرار صد مرتبه ای «إِیّاکَ نَعبُدُ وَإِیّاکَ نَستَعینُ» در نماز امام زمان(عج) تجلی عبودیت و بندگی است.

وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران از دیربار مورد توجه بزرگان و علما بوده است، گفت: چنان که مرحوم آیت الله العظمی بهجت(ره) و دیگر مراجع عظام و نیز مقام معظم رهبری توصیه نسبت به حضور در این مسجد و اقامه نماز و توسل به امام زمان(عج) در آن دارند.

حجت الاسلام حسین آبادی با اشاره به برنامه های تداریک دیده در میعاد منتظران برای هفدهم رمضان، بیان کرد: گروه سفیران مهدوی مسجد مقدس جمکران در روز جمعه، ۱۰ اردیبهشت ماه همزمان با هفدهم رمضان همراه با متبرکات مهدوی مسجد به مراکز بهزیستی و بیمارستان ها رفتند.

وی اضافه کرد: برای این روز ویژه برنامه های متعددی نیز برای پخش از رسانه ملی تدارک دیده است. همچنین آئین غباروبی و شست و شوی مسجد و گنبدها نیز در این روز انجام شد.

گفتنی است، برنامه های مسجد مقدس جمکران برای هفدهم رمضان (سالروز تاسیس بنای میعاد منتظران به فرمان امام زمان(عج)) بدون حضور مخاطب اجرا و از صفحه اختصاصی مسجد در شبکه های اجتماعی پخش شد.