به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به اقدامات انجام‌شده و در دست اقدام در سطح منطقه پنج شهرداری قم اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های شاخص در این منطقه، مسجد مقدس جمکران، شوارع و معابری که به هسته مرکزی شهر و مسجد مقدس جمکران منتهی می‌شود، است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با بیان اینکه بافت داخل محدوده این منطقه از بلوار پیامبر اعظم(ص)، بلوار فردوسی، بلوار شهید کبیری، بلوار شهید کلهری، خیابان شهید دل‌آذر و حدفاصل میدان پلیس تا میدان ولی‌عصر(عج) تا آیت‌الله بهاءالدینی منتهی می‌شود، افزود: همچنین بافت خارج از محدوده منطقه شامل بلوار خلیج‌فارس تا حدفاصل زندان لنگرود است که از ۷۶۰۰ هکتاری وسعت منطقه، ۱۳۰۰ هکتار آن داخل محدوده است.

اقبالیان تصریح کرد: جمعیت این منطقه به همراه اتباع در حدود ۲۲۰ هزار نفر است، اما به دلیل قسمت‌های صنعتی در منطقه، جمعیت شناور نیز در آن تردد دارند.

وی با بیان اینکه در شش سال گذشته سرانه فضای سبز اعم از تفریحی و غیرتفریحی در منطقه از ۳.۷ به ۹.۶ مترمربع به ازای هر نفر رسیده که باید به ۱۲ متر برسد، عنوان کرد: در مجموع بوستان‌های خوبی و افزایش مراکز فرهنگی در سطح منطقه در دست اقدام است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اینکه افزایش سرانه غیرتفریحی و تفریحی نیز در سال قبل اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: در این منطقه افتتاح بلوار حضرت خدیجه(س) در حدود ۲۳ هزار متر سرانه غیرتفریحی را به فضای سبز اضافه کرد.

اقبالیان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر بوستان‌های جانبی مانند نیایش و آفتاب افزایش یافت و به سرانه غیرتفریحی افزوده شد، یادآور شد: در کنار این بوستان‌ها ظرفیت‌های فرهنگی شکل می‌گیرد که دراین‌باره در جهت توسعه سرانه فرهنگی و گردشگری در سال ۱۴۰۰ در منطقه هدف‌گذاری شده است.

وی با اشاره به کلنگ زنی بوستان موضوعی معارفی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در سال جاری عنوان کرد: سرمایه‌گذار پروژه مشخص‌شده و شهرداری نیز ساختمان را طراحی می‌کند و بوستان در یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم عنوان کرد: در این منطقه بوستان و موزه آب نیز در دست اقدام است و ساختمان آن طراحی‌شده و با حضور بخش خصوصی و طرحی مشارکتی، محوطه‌سازی تا پایان سال به اتمام می‌رسد، در این پروژه ۱۸ هزار مترمربع فضای سبز کاشته شده است.