به گزارش اکونا پرس،

به نقل از خبرگزاری موج قم، پیام جوادیان با بیان اینکه در اواخر سال ۹۴ طبق بررسی به‌عمل‌آمده بیش از ۱۶۰ آب‌نما در سطح بوستان‌ها و میادین وجود داشت که وضعیت ناایمنی داشتند، اظهار کرد: طبق بررسی صورت گرفته متأسفانه بیشتر آن‌ها به‌صورت پمپ شناور بود که با توجه به عدم رعایت استانداردهای مربوطه از ایمنی لازم برخوردار نبودند.

وی با تأکید بر اینکه در اواخر سال ۹۴ بیش از ۱۳۰ آب‌نما به جهت پیشگیری از برق‌گرفتگی و حوادث مربوطه و یا بعضاً به دلیل مشکلات فنی خاموش و غیرفعال شده و تنها ۳۰ آب‌نما در کل شهر فعال بود تصریح کرد: در همین راستا مدیران شهری احداث هرگونه آب‌نمای جدید را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده و مقرر شد طی یک پروژه آب‌نماهای موجود اصلاح، ایمن‌سازی، بهسازی و راه‌اندازی شوند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه با تلاش و همتی که طی این سال‌ها صورت گرفت بیش از ۱۵۰ آب‌نما به‌صورت کامل بهسازی، ایمن‌سازی و راه‌اندازی شده است افزود: قطعاً راه‌اندازی این آب‌نماها سبب ایجاد نشاط و طراوت در سطح بوستان‌ها و میادین شهر شده و کمتر از ۱۰ آب‌نمای باقیمانده نیز در نیمه اول سال ۱۴۰۰ تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه به موازات راه‌اندازی آب‌نماها خوشبختانه نورپردازی ایمن آن‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ آب‌نما نورپردازی شده که از نظر بصری زیبایی آب‌نما را دوچندان کرده است.

جوادیان گفت: با توجه به راه‌اندازی مجدد کلیه آب‌نماهای موجود از سال جاری، پیگیری احداث و راه‌اندازی آب‌نماهای جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت و با توجه به تحقیقات و طراحی صورت گرفته احداث یک آب‌نمای خشک، تصادفی و موزیکال به‌صورت پایلوت و با مساحتی حدود ۴۰۰ مترمربع به‌زودی در منطقه ۳ کلنگ زنی خواهد شد.