به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، روح الله کریمی رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگویی، با ارائه آماری از وضعیت واحد کتاب در سال 1399، گفت: در سال گذشته ناشران استان برای دریافت مجوز کتاب در سامانه جامع صدور مجوز ۸۸۳۵ عنوان کتاب را برای دریافت مجوز ثبت کردند.

وی اضافه کرد: از این میان برای ۸۷۴۱ عنوان مجوز صادر شد و ۲۲۱۴ جلد بعد از اعلام مشروطی، توسط ناشر اصلاح و مجدد برای صدور مجوز ارسال شده است.

رئیس اداره فرهنگی و کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به درخواست‌های مغایر با ضوابط نشر هم اشاره کرد و گفت: همچنین تعداد ۹۴ عنوان مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شد.

کریمی به موضوع صادرات کتاب این اداره کل پرداخت و یادآور شد: مجوز صادرات یک میلیون و 134 هزار و 734 جلد کتاب نیز صادر شده است و بیش از 18 هزار جلد کتاب به نهادها، مساجد و موسسات استان اهداء شده است.

این مقام مسئول به خرید استانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در راستای حمایت از ناشران، نویسندگان و مولفین اشاره کردو افزود: بیش از۸۵۰۰ جلد کتاب که عمدتا به دلیل دومین کنگره شهدا استان قم بوده است و کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدسی‌اند خریداری شده و ارزش مالی این خرید ۲۲۰ میلیون تومان بوده است.

کریمی در پایان گفت: برای کمک به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و سبک زندگی با محوریت شهدا امسال نیز هر کتابی با این موضوع در قم چاپ شود، علاوه بر تامین کاغذ یارانه‌ای، پس از بررسی و تأیید، خریداری خواهد شد.