به گزارش اکونا پرس،

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان قم، حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش وپرورش و رییس گروه بهبودکیفیت وستادامتحانات  سوادآموزی استان قم دراولین جلسه گروه بهبود کیفیت و ستاد امتحانات در سال 1400 که درسالن جلسات معاونت سوادآموزی برگزار شد، کارسوادآموزی وآموزش بزرگسالان را کاری دلی ومتعهدانه برشمرد و اظهارداشت: وقتی فردی که باسواد نبوده و باشرکت درکلاس های سوادآموزی ازنعمت سواد برخوردار می شود و مهارت خواندن و نوشتن پیدا می کند، لذتی بالاتر از آن نیست وانسان ازنتیجه عملکردش خوشحال ومسرورمی شود.

وی تصریح کرد: توجه به نظارت  وسلامت وکیفیت بخشی به فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی و به طور ویژه آزمون های پایان دوره باید دراولویت اعضا قرار گیرد.

وی افزود: اعضای ستادامتحانات و گروه بهبودکیفیت باید به اهمیت وظایف،مسوولیت و ماموریت ها ،  توجه کنند و نظارت و ارزشیابی وکیفیت بخشی به فعالیت ها و برنامه های سوادآموزی را ازابتدا تا پایان آموزش و برگزاری آزمون ها لازم و ضروری بدانند.

رییس گروه بهبودکیفیت فعالیت های نهضت سوادآموزی استان قم دانش افزایی ممتحنین ، مصححین، مراقبین، موسسین وکارشناسان سوادآموزی در امر آزمون های پایان دوره  را ازموارد مهم شمرد و گفت: سرانجام بخشی به کلاس های سوادآموزی  سال گذشته بایدبادقت ودرزمان مقتضی پایان پذیرد و دو عنصر سالم و روان بودن را که اقتضای کار سوادآموزی است ، برای سوادآموزان فراهم نمایند.

شیخ الاسلام گفت : در شرایط فعلی به دلیل شیوع ویروس کرونا و با توجه به کیفیت آموزش ها ، آزمون های پایانی بر اساس شیوه نامه های ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی  و حفظ و نگهداشت سواد آموزان وجلوگیری ازترک تحصیل آنان  نیز انجام بگیرد.