به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازپایگاه خبری آستان حضرت معصومه سلام‌الله علیها، جشنواره ملی طلیعه بندگی با شرکت بیش از پنج هزار نوجوان پسر تازه به تکلیف رسیده در پنج بخش چراغ راهنما، نشانه‌ها، کتاب خوب، فرمانده مجازی و نورانی‌ترین حضور هم‌زمان با عید سعید فطر به کار خود پایان داد.

در بخش چراغ راهنما در قالب برگزاری نمایشگاه مجازی سه بعدی در رابطه با اصول و فروع دین، مراحل رشد نوجوان، وظایف نوجوانان نسبت به تکلیف و مسأله معاد توضیحاتی داده شد و در آخر از این محتواها آزمون گرفته شد.

در بخش نشانه‌ها با تفسیر آیات موضوعی با محورهای اخلاقی، اعتقادی و احکام، در بخش کتاب خوب نیز با معرفی کتاب احکام «ریزه میزه» و در بخش فرمانده مجازی با تبیین مسئولیت اجتماعی دانش آموزان در فضای مجازی و تأثیر گذاری بر فضای مجازی به جای تأثیر پذیری از آن آموزش های لازم ارائه و آزمون برگزار شد.

بخش نورانی‌ترین حضور هم مربوط به حضورشان در جشن اختتامیه بوده که از شبکه‌های امید، هدهد و شاد پخش شده و در این جشن جوایز بر اساس امتیازاتی که از بخش‌های مختلف کسب کرده‌اند به قید قرعه اهدا شده است.

این جشنواره ملی با هدف آموزش احکام و معارف دینی و اعتقادی به تازه مکلفین برگزار و در پایان سه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، ۶۰ کارت هدیه یک ملیون ریالی و ۱۰۰ بسته متبرک آستان مقدس فاطمی به برگزیدگان اهدا شده است.

برگزاری ترتیل خوانی نوجوانان و انعکاس از شبکه‌های شاد و هدهد با بازدید روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر، برگزاری ترتیل خوانی جوانان با پخش از شبکه‌های امید و قم و برگزاری مراسم احیاء نوجوانان با پخش از شبکه‌های شاد و امید از دیگر برنامه‌های واحد کودک و نوجوان اداره خانواده حرم مطهر بانوی کرامت در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ بوده است.

این برنامه‌ها با مشارکت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه علیها السلام، وزارت آموزش و پرورش به ویژه شبکه شاد، شبکه‌های امید، هدهد و قم، دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان مدارس صدرا برگزار شده است.