به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، طرح آغاز رهگیری و بیماران کرونایی با حضور حیدری فرماندار قم، بهرامی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، سیامک محبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، اروجی مدیر ستاد بحران استان و جمعی از مسئولان معاونت بهداشت دانشگاه و جمعیت هلال احمر ظهر امروز در ساختمان جوانان جمعیت هلال احمر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمدرضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه از ابتدای ۱۵ ماه درگیری با کرونا ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر از بانک تجهیزات جمعیت هلال احمر استان استفاده کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۵ هزار سبد معیشتی تا به امروز توزیع شده و در هفته بعد نیز پنج‌ هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد.

وی از اجرای طرح رهگیری و پیگیری تلفنی بیماران کرونایی یاد و تصریح کرد: نیروهای داوطلب بسیج شده‌اند تا بتوانند به مردم استان خدمت‌رسانی داشته باشند.

همچنین سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر لزوم قرنطینه بیماران کرونایی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا اظهار کرد: برای تحقق این هدف، رهگیری و پیگیری وضعیت بیماران کرونایی باید طی روندی به صورت جدی دنبال شود و طی ۶ روز نخست قرنطینه نیز توصیه‌های پزشکی و درمانی به آن‌ها ارائه شود.

وی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۵۶ هزار نقض قرنطینه در سطح کشور داشته‌ایم که این آمار نگران‌کننده‌ای است و ما باید از هر فرصتی برای کنترل بیماران در وضعیت فرنطینه استفاده کنیم.

محبی با تاکید بر اینکه برخورد قانونی از مراجع قضایی با ناقضان قرنطینه دنبال خواهد شد، گفت: تلاش ما این است که با فرهنگ‌سازی و ارائه آموزش‌های لازم از قرنطینه‌شکنی افراد جلوگیری کنیم.

حیدری فرماندار قم با بیان اینکه کرونا همه جهان را درگیر خود کرده است، تصریح کرد: نظام سلامت و درمان ایران اسلامی با وجود اینکه در بند تحریم‌های ظالمانه بود توانست به شیوه مطلوب به بیماران خدمت‌رسانی کند هر چند طی این مدت عزیزان بسیاری را از دست داده‌ایم اما کادر درمان در راستای درمان بیماران از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مختلف از جمله هلال احمر در راستای مبارزه با کرونا تلاش کرده‌اند، عنوان کرد: هر چند روند واکسیناسیون در کشور آغاز شده و واکسن‌های داخلی در حال تولید است اما بازهم نیازمند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین مراقبت از بیماران و حفظ قرنطینه بیماران هستیم.

حیدری با تاکید بر اینکه در مرحله نخست بیماران باید خود قرنطینه را رعایت کرده و مانع انتشار کرونا شوند، گفت: با افراد ناقض قوانین قرنطینه بر اساس قانون برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: عادی‌انگاری نباید در جامعه ترویج شود چراکه در این صورت دوباره شاهد خیز جدی کرونا خواهیم بود.