به گزارش اکونا پرس،

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان با تاکید بر این موضوع گفت: برای مشترکینی که اقدام به نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور و یا شبکه توزیع آب کنند پس از صدور اخطار کتبی در صورت اصلاح نکردن شرایط، نسبت به قطع موقت انشعاب تا زمان برچیدن پمپ اقدام خواهد شد و در صورت تکرار این تخلف پیگیری های قانونی به عمل خواهد آمد.

سید محسن صالح افزود: استفاده از تأسیسات داخلی ایجاد فشار برای مشترکین، صرفاً در صورت اتصال پمپ به مخزن ذخیره مجاز است، به این صورت که آب شبکه توزیع پس از عبور از کنتور به صورت آزاد وارد مخزن مناسبی شده و از آنجا توسط پمپ، به تأسیسات داخلی مجموعه پمپاژ شود.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان به مشکلاتی که نصب مستقیم پمپ بر روی کنتور آب ایجاد می کند اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت اتصال مستقیم پمپ به شبکه توزیع، ضمن ایراد خسارات احتمالی به تأسیسات آبرسانی، عملکرد کنتور نیز به شدت تحت تأثیر قرارگرفته و می تواند موجب  نشان دادن مصرف غیر واقعی و تحمیل آب بهای بیشتر از مقدار واقعی مصرف به مشترک متخلف شود.

صالح در پاسخ به گلایه کمبود فشار آب ساکنان طبقات بالا در مجتمع های مسکونی تصریح کرد:  بر اساس آئین نامه عملیاتی، تامین فشار در طبقات بالا بر عهده مشترک است و ساکنان مجتمع ها باید با تعبیه درست پمپ و مخزن، این مشکل را حل کنند و در این رابطه رعایت حقوق شهروندی و عدم تجاوز به حقوق دیگران بسیار حائز اهمیت است.

وی از مشترکین خواست ضمن رعایت الگوی مصرف در فصل گرما، هرگونه شکستگی خطوط لوله، هدر رفت آب، وجود انشعابات غیرمجاز و نصب مستقیم پمپ بدون مخزن ذخیره بر روی شبکه آب را به سامانه ارتباط با مشتریان   122 که به صورت 24ساعته آماده پاسخ گویی می باشد اطلاع دهند.