به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درراستای افزایش ضریب ایمنی و کاهش حداکثری سوانح جاده ای ،  طرح گسترده خط کشی درسطح راههای استان قم اجرایی شد .

رئیس اداره ایمنی راه و حریم  اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درپی اعلام خبر فوق اظهار داشت : بی تردید اجرای خطوط و نقوش جاده ای درهدایت و انتقال پیامهای ترافیکی به رانندگان ، بخصوص درشب و ایام بارش و همچنین شرایط مه آلود جاده نقشی حیاتی دارد .

جعفر اویسی ادامه داد : باتوجه به آنچه ذکر گردید به منظور ایمن سازی محورهای مواصلاتی ،  اجرای خطوط ترافیکی و نقوش جاده ای ، درزمره اقداماتی است که درقالب طرحهای پیمانی و امانی درسطح راهها اجرا می گردد.

وی تصریح کرد : به حمد الله طی دوسال گذشته شاهد اجرای چند طرح بهسازی و روکش آسفالت درسطح راههای استان بوده ایم که به منظور ایمن سازی آنها نسبت به اجرای خطوط ترافیکی اقدام شده است .

اویسی  خاطر نشان ساخت : درراستای اجرای طرح خط کشی در محورهای مواصلاتی استان طی سالجاری ، قراردادی بالغ بر 75 میلیارد ریال منعقد شده که درقالب آن افزون بر یکهزار کیلومتر خطوط ترافیکی اجرا میگردد. 

رییس اداره ایمنی راهها و حریم  اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درخصوص منابع اعتباری این طرح  اظهار داشت : تمامی هزینه های مربوط به تهیه مصالح و اجرا از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای تامین شده است . 

جعفر اویسی از ویژیگی های این طرح که از اول خرداد ماه سالجاری عملیات اجرایی آن آغاز شده توضیح داد: درقالب این پروژه ضمن اجرای خطوط ترافیکی جدید ، نسبت به احیا خطوط امحا شده نیز اقدام میگردد .

وی درخصوص بازه زمانی تکمیل پروژه نیز اظهار داشت : با توجه به جدیت دراجرا و پی گیری های مستمر عوامل نظارتی انشا... این طرح که شامل افزون بریکهزار کیلومترخط اسپری  می باشد ، درپایان سال 1400 تکمیل و به اتمام خواهد رسید.

اویسی اولویت دراجرای خطوط ترافیکی را مربوط به آزاد راهها ، بزرگراهها و دیگرراهای اصلی – شریانی دانست و خاطرنشان ساخت : باتوجه به حضور اپراتورهای فنی باتجربه وهمچنین مارکر( دستگاه خط کشی )  به روز شده اداره کل متبوع ، نسبت به اجرای خطوط ترافیکی درسطح راههای فرعی و روستایی استان ، به طور امانی اقدام میگردد .

رئیس اداره ایمنی راه وحریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم درادامه ضمن تاکید بر رعایت حداکثری جوانب ایمنی توسط کاربران جاده ای یادآور شد : از عوامل اصلی در حفظ خاصیت انعکاسی و افزایش ماندگاری خطوط ترافیکی ، عدم عبور وسایل نقلیه ازروی خطوط بخصوص طی ساعات اولیه اجرای آن می باشد .

اویسی افزود : با توجه به تمامی اقداماتی که توسط عوامل اجرایی درقالب نگهداری خط به عمل می اید ، اما همکاری و تعامل رانندگان با مجریان ، مهمترین فاکتور در اجرای بهینه و ماندگاری خط می باشد.