به گزارش اکونا پرس،

به نقل ازخبرگزاری موج قم، ستار احمدوند یکی از فرهیختگان استان قم و از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم و پردیسان دارای سوابق اجرایی در عرصه‌های مختلف است، وی متولد خرداد ماه سال 1350 دارای تحصیلات کارشناسی مدیریت دولتی و 30 سال خدمت در سپاه پاسداران شامل 25 سال با عنوان مدیریت و فرماندهی و از مدیران برتر و موفق سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) استان قم با کسب 4 عنوان مدیر موفق و برتر سپاه استان قم در چهار سال و همچنین پاسدار نمونه شدن در سپاه استان می‌باشد.

با توجه به سوابق و فعالیت های این فرهیخته گرامی، گفت و گوئی پیرامون اهداف و برنامه ها در شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری با وی انجام داده ایم که این مصاحبه را مرور می‌کنیم.

ستار احمدوند در گفتگو با خبرنگار موج از قم، با اشاره به برخی از فعالیت ها و اقدامات و سوابق اجرایی‌اش اظهار داشت: بنده در ماموریت های سراسری در سطح کشور که به قم واگذار می‌شد جز مدیران برتر سپاههای استانی در سطح کشور دارای رتبه بوده ام و لوح تقدیرهای از مسئولین کشوری دریافت کرده ام.

وی بیان کرد: همچنین در سطح استان و خارج از مجموعه سپاه نیز در استانداری و دیگر ادارات در تعامل و از نظر این نهادها و ارگان ها جز برترین ها بوده ام که به واسطه  این موفقیت‌ها لوح‌هایی را از استانداران مختلف و   دیگر مسئولان دریافت کرده‌ام.

ستار احمدوندنامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم و پر یسان در مورد برخی از خدماتش در سپاه پاسداران عنوان کرد: بنده فرمانده حوزه مقاومت در محل و بسیج ادارات و مسئول فرهنگی ناحیه شهرستان قم بوده ام و مسئولیت اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی ابن ابیطالب و در پایان نیز معاون اجرایی فرمانده سپاه استان را برعهده داشته ام.

وی در این باره تصریح کرد: سلسله مراتب در مسئولیت های بنده نشان از موفقیت ها در مراحل مختلف دارد و از مسئولیت قبلی تا رسیدن به معاون اجرایی فرمانده سپاه، فلش  سمت رشد و تعالی با هدف خدمت به مردم را نشان میدهد از ناحیه شهرستان به سپاه  استان و در نهایت به معاون فرماندهی رسیده ام.

احمدوند در خصوص بازنشستگی اش خاطرنشان کرد: ابلاغ قانون عدم به کارگیری افرادی که به سن بازنشستگی رسیدند  موجب منفک شدن بنده از سپاه شد  وگرنه علاقه مند به ادامه فعالیت بوده و هستم.

وی در مورد خدمات سپاه در عرصه‌های مختلف بیان کرد: ماموریت در سپاه به ظاهر نظامی است، اما اساس سپاه یک سازمان صرفا نظامی نیست

 سپاه حافظ انقلاب و دستاوردهای آن هست و در همه عرصه‌ها از محرومیت زدایی و واکسیناسیون  و سیل و زلزله و دیگر موضوعات  در خدمت جامعه و مردم بوده و خواهد بود.وی در مورد رسالت مهم خود در سپاه عنوان کرد: برای شخص بنده بسیار خاص و ویژه بود که من مسئول فرهنگی و اردویی راهیان نور و ماقبل آن فرمانده حوزه بسیج بودم، این فرماندهی بسیج موجب می شد با اقشار مختلف مردم سر و کار داشته باشیم.

احمدوند تصریح کرد: بنده در بسیج ادارت با اکثر ادارات در ارتباط بودم که از جمله آنها شهرداری و همه سازمان های وابسته به شهرداری بود، من با عنوان فرمانده بسیج و در دوره شهرداری آقایان وکیلی امرالهی،  غلام، جانقربان، مرحوم بیات نیز در فعالیت و برنامه های شهرداری و سازمان ها وابسته به آن شرکت میکردم با کارکنان شهرداری و ماموریت‌های آنات در ارتباط و از نزدیک شاهد کارها و فعالیت‌های آنها بودم لذا یک شناخت کلی از نوع فعالیت شهرداری و سازمان ها وابسته به آن را دارم داریم.

وی اظهار داشت: همچنین وقتی مسئول فرهنگی بسیج شدیم برای اجرای تمامی فعالیت های قرآنی و بسیجی و یادواره شهدا و راهیان نور و اوقات فراغت و غنی سازی اوقات جوانان و نوجوان، اعزام۲۰هزارنفر مردم قم به سالگرد امام  تعامل خوبی با جامعه و مردم و ادارات شهر داشتم و با همه اقشار و طیف ها و صنوف مرتبط بودیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم گفت: بیش از 80 درصد از مجموعه فعالیت های من بیرون از مقر سپاه  و بقول بعضی‌ها پادگان بود، ریاست ستاد سالگرد ارتحال امام رحمةالله علیه و راهیان نور بعهده شخص استاندار بود و بنده دبیر و مجری آن بودم،برای اجرای این ماموریت ها  ارتباط خوب و تنگاتنگی با شهرداری و سایر دستگاههای دولتی شهرستان داشتیم و  مدیران استان با بنده در جایگاه معاون فرمانده سپاه و دبیر ستادهای استانی که ریاست آنرا استاندار بعهده داشتند آشنا هستند.

احمدوند عنوان کرد: "فإذا فرغت فانصب"؛وقتی کاری که بعهده ‌ات بود انجام دادی تمام شد قامت راست کن و آماده و مشغول کار دیگری شو، بر همین اساس و با اسناد به این آیه‌ی شریفه  بنده توان ادامه کار را در خو می بینیم و باید ورود پیدا کنم، این احساس وظیفه و تکلیف بر ماست و این توانمندی و ظرفیت را از نظر فکری و جسمی دارم.

وی بیان کرد: بنده در سن 16 سالگی وارد بسیج سپاه شدم و در 47 سالگی در اوج پختگی از سپاه خارج شدم، این سن را میتوان  جوان با تجربه نام گذاشت من برای شورای شهر از این منظر کاندید شدم و اعلام حضور کردم که کارهای زمین مانده را عملیاتی کنم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم در مورد برخی از دغدغه هایش اظهار داشت: در کشور ما قوانین و مقررات و ابلاغیه هایو مصوبات بسیار قوی و خوب وجود دارد که تخصصی و کارشناسی شده است اما در حوزه اجرا مشکل داریم.

وی افزود: برای شورای شهر نیز قانون اساسی اختیارات و وظایف خوبی تعیین کرده که اگر اعضای شورای شهر بتوانند این قوانین را اجرایی کنن،اتفاقات خوب‌ومبارکی نیز روی خواهد داد،

اینکه بگوئیم برنامه ای داریم و با مشکلات و کمبودهای قم و به خصوص پردیسان آشنا هستیم به نظر من فقط  نزدیک به سی تا چهل  درصد مسئولیت اعضاء شورا هست و همین درصد هم می تواند ثمربخش باشد ،اصل و مهم حوزه عملیاتی و اجرایی  و نظارت و جلوگیری از انحراف است.

احمدوند در مورد ضرروت همراهی دستگاههای اجرایی با شورای شهر عنوان کرد: قانون اساسی برای شورای شهر اختیارات و وظایفی را پیش بینی کرده و سایر ادارات دیگر را برای مدیریت واحد و یکپارچه شهری موظف به همکاری با شورای شهر نموده، من با این انتخابات ریاست جمهوری که در پیش داریم امیدوارم که دولت انقلابی سر کار بیاید  ما مدیریت واحد و یکپارچه شهری را پیگیری واجرایی کنیم.

وی تصریح کرد:این قانون زمین مانده هنوز اجرایی نشده و باید تعامل میان دستگاهها و شورای شهر اجرایی شود چرا که نصح صریح قانون است، اما از طرف دولت و وزارت کشور تا کنون ابلاغ نشده است، برداشت من این است دولتی که بر سر کار می آید این توان را دارد که قانون را اجرایی کند و کمک زیادی به  شورا وشهرداری میکند برای انجام وظایف باب بسیار خوبی برای کار در شورای شهر و شهرداری ایجاد می شود.

این کاندیدا گفت: امیدواریم دولت این مصوبه را ابلاغ کند که دست شورا و شهرداری برای اداره شهر باز شود و اگر تعلل و کوتاهی شد با کمک شورای شهر و نمایندگان مجلس لایحه و طرح بدهیم که دولت و مجلس مصوب کنند و ابلاغ شود، مهم ترین و اساسی ترین کار من این است که اگر اتفاق بیفتد فتح بابی برای ارائه خدمات بهتر به شهر و شهر وندان می شود.همانطوری که انقلاب از قم شروع شد این موضوع هم انشاءالله از قم آغاز میشود.

این فرهیخته گرامی با اشاره به برخی از مشکلات شهری افزود: در ارائه خدمات و رفع مشکلات و موانع شهر، یکی از موضوعات مهم ترافیک و پارکینگ است، ما برای حذف پارکینگ از مردم پول می گیریم در حالی مردم شهر ما و زائران  دسترسی به پارکینگ ندارند.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: کسی که برای زیارت به قم می آید، با توجه به اینکه محل پارکی وجود ندارد از ماندن منصرف و از شهر خارج می شود و آورده ای برای شهر ندارد، در حالی که می توان بخش خصوصی را تشویق کنیم واحدهای تجاری را تغییر کاربری بدهند و با امتیازات شورای شهر و شهرداری بحث پارکینگ طبقاتی ایجاد شود تا ضمن ایجاد شغل و کسب درآمد مشکلات سرقت و ترافیک حل شود.

وی تاکید کرد: توسعه پارکینگ‌های طبقات موجب درآمد زایی و جلوگیری از ترافیک شهر و سرقت خودرو است و لذا باید اطمینان خاطر به مردم و زائران بدهیم تا به راحتی در سطح شهر تردد کنند و از حجم بالای ترافیک نیز کاسته شود.

احمدوند خاطرنشان کرد: موضوع بعدی بحث سرمایه گذاری است، در حال حاضر ظرفیت‌های زیادی در شهر وجود دارداز جمله پروژه پیامبر اعظم مردم و سرمایه گذاران باید برای مشارکت و سرمایه گذاری ورود کنند .وی ادامه داد:از طرفی با  وارد کردن اداره راه و شهرسازی و بانکها به این طرح میتوان بخشی از بافت های فرسوده را با انتقال و جابه جایی مردم از بافت های فرسوده به فضاهایی که در پروژه پیامبر اعظم ایجاد می شود را اصلاح کنیم تا نوسازی بافت های فرسوده و رونق کسب و کار اتفاق بیفتد.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد:باید فضای سبز را در تمامی مناطق قم از جمله پردیسان توسعه دهیم، ضمن اینکه ایجاد فضاهایی برای حضور زائرین دارای اهمیت است تا  درآمد زایی ایجاد شود و زائرین به جای چادر زدن بتوانند از امکانات خوب و خدمات ارزان استفاده کنند با امتیازاتی که به بخش خصوصی می دهیم زائرسراهایی با هزینه حداقلی در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به دیگر مشکلات شهری خاطرنشان کرد: در شهر و شهرداری یکی از مشکلات اصلی، ناکارآمدی و عدم اجرای مصوباتی است که روی آن کار علمی و کارشناسی شده اما مورد بی توجهی قرار می گیرد، بنده حتما به سراغ طرح های کارشناسی شده و زمین مانده می روم.

احمدوند بهره گیری از ظرفیت همه احزاب در شورای اسلامی شهر را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما به رای همه احزاب و تشکلها احترام می گذاریم و شهر را با حصار محدود بین احراب پیش بینی نمی کنیم و اجازه خواهیم داد مردم تصمیم بگیرند، اگر وارد شورا شدیم برای انتخابات آتی دیدگاههای خاصی داریم از همه افکار و آرای مردم استفاده می کنیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم افزود: باید افراد کارآمدتر انتخاب شوند شورای شهر و شهر بیشتر از آن چه نیاز به تخصص داشته باشد به مدیریت و تعهد و سلامت و پاکدستی و کار جهادی نیاز دارد، به طور طبیعی به جای اینکه 4 نفر عضو شورای متخصص و مهندس شهرسازی ومعماری داشته باشیم مدیرانی قوی در عرصه باشند و از همه افراد  متخصص در شهرسازی و معماری استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: می توانیم همه کارشناسان و متخصصان را بسیج و از ایده شان استفاده کنیم و بیشتر به مدیریت و متعهد بودن توجه داشته باشیم و این متخصصان محدود به اعضای شورا نباشدو  باید به صورت رسمی از متخصصان و مهندسین استفاده کرد و از ظرفیت رسانه شهر با هزینه حداقلی بهره بگیریم.

احمدوند عنوان کرد: در حال حاضر یک صدا و سیمای استانی داریم که می تواند گوش وچشم و بازوی تبلیغاتی شهر باشداز طرفی نظرات شهروندان رامنتقل کند هم برنامه واز طرف دیگر کارهای برنامه‌ها و اقدامات شهرداری را اطلاع رسانی  کند، اگر بنده عضو شورای شهر شوم هیچ مزایده و مناقصه‌ای برای شهرداری خارج از صدا و سیما برگزار نمی‌کنم و باید رسمی و علنی باشد و با شفافیت حداکثری مردم بدانند چه ظرفیتی در قم و به ویژه در پردیسان وجود دارد.

وی گفت: گاهی طرحها و برنامه‌های شهرداری خوب اطلاع رسانی نمی شود و به دلیل بی اطلاعی شرکت‌ها و سرمایه گذاران قمی از سرمایه گذار و پیمانکار خارج از استان استفاده می شود، در حالی که این ظرفیت در قم وجود دارد و اگر خوب اطلاع رسانی شود بهره آن نصیب شهروندان میشود.

من ظرفیت رسانه سیمای استانی را پای کار شهرداری می‌آورم

وی عنوان کرد: استفاده از تکنولوژی و علم حرف اول را در دنیا می زند و باید کارها را به صورت غیرحضوری و با استفاده از اینترنت و شهر الکترونیک انجام دهیم و شهروندان درخواست خود را از طریق دفاتر ثبت کند و مابقی موضوعات را شهرداری و کارکنان دنبال کنند، این امر به رفع ترافیک و سلامت کار و از میان بردن فساد اداری کمک می کند و خدمات غیرحضوری، تبعیض ها در صدور پروانه را رفع می کند.

احمدوند با تاکید بر اهمیت توسعه مناطق 8 گانه قم و رفع تبعیض و محرومیت ها اظهار داشت: تمامی مناطق قم نیاز به توسعه متوازن شهری دارند به خصوص پردیسان باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد و در بسیار از موضوعات باید نگاه مستقلی به پردیسان داشت، این منطقه که در جنوب غربی شهر قم قرار دارد از سال 75 با مدیریت سازمان مسکن و شهرسازی وقت طراحی و در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی تأسیس شد و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شده است و در بهمن‌ماه سال ۷۵ به عنوان محدوده خدمات شهری شهر قم اضافه شد، اما علی رغم رشد و توسعه منطقه، همچنان با مشکلات زیادی مواجه است.

وی عنوان کرد: پردیسان، یکی از نقاط مهم است که هنوز با کمبودهای جدی مواجه است و بسیاری از مسئولان به دلیل اینکه در این منطقه ساکن نیستند از مشکلات ریز و درشت آن بی خبرند در حالی که باید زیرساختهای لازم در جهت اسکان این تعداد ساکنین وجود داشته باشد و بتوان رفاه این شهروندان را به لحاظ آموزشی و خدماتی و شهری تامین کرد، در این راستا نیازمند طرح های جدی در مدیریت شهری در راستای توسعه خدمات در پردیسان هستیم.

نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: درحوزه مدیریت شهری قم، پروژه ها و اهداف وبرنامه ها باید به سمت خدمت بیشتر به شهروندان و رفع مشکلات سوق پیدا کند و از حضور افراد متخصص و نخبه در رفع مشکلات استفاده کنیم، ما در سطح شهر در حوزه زیباسازی شهرو تسهیل درساخت وسازهاو نوسازی و موضوع پیشرفت زیرساختهای حمل و نقل به خصوص مترو نیاز به برنامه‌ریزی در سطح کلان داریم و باید مسائلی چون رفع حاشیه نشینی در شهر و ایجاد فضاهای تفریحی و خدماتی و ارتقای ناوگان حمل و نقل را جدی بگیریم.

0a7138fe-e232-4897-a2e5-8341fd1aedff