به گزارش اکونا پرس،

کورش محمدحسینی در گفتگو با خبرنگار موج در قم با اشاره به امضاء تفاهم نامه توسعه همکاری با نشان اظهار داشت: این تفاهم نامه سه جانبه مابین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم ، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم و شرکت سازه های اطلاعاتی راژمان ویژه نقشه و مسیریاب نشان انجام شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم بیان کر: در قالب این تفاهم نامه خدماتی همچون ارائه نقشه با لایه های مختلف مکانی، مسیریابی برای شهروندان قابل استفاده عابرپیاده و خودرویی، ارائه اطلاعات سرعت گیرها، داده های ترافیکی معابر، جستجوی اماکن و دیگر خدمات شهروندی مبتنی بر نقشه های مکانی جهت رفاه حال شهروندان گرامی در نرم افزار نقشه و مسیریاب نشان ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: با مشارکت این اپلیکیشن خدماتی همچون ثبت درخواست های شهرسازی، ثبت درخواست 137، درخواست باکس حمل نخاله و گروه دیگری از خدماتی که هم اکنون در سامانه میزخدمت شهرداری قم (قمیار) ارائه می گردد در نرم افزار نشان نیز قابل ارائه خواهد بود.

محمدحسینی در مورد چنین تفاهم نامه هایی ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این خدمات به صورت ویژه برای شهروندان عزیز قم فراهم خواهد شد که این موضوع قابل گسترش در خدمات دیگر و سایر اپلیکیشن ها نیز می باشد که مستلزم همکاری و ورود شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها می باشد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: شهرداری قم آمادگی دارد تا خدمات الکترونیک شهروندی را از طریق استارت آپ های علاقمند، به شهروندان ارائه نماید و در این راستا آماده عقد تفاهم نامه با شرکت های توانمند در این حوزه می باشیم.

وی تاکید کرد:از طرفی این آمادگی وجود دارد تا برای تعاملات بین سازمانی و بین ادارات استان قم نیز این تفاهم نامه ها منعقد و اجرایی گردد.