به گزارش اکونا پرس،

به نقل از وب دا مرکزی، دکتر سید محمد جمالیان در حاشیه سفر خود به شازند و بازدید از این دانشکده، بیان کرد: در دوران اپیدمی کرونا کمک بسیار خوبی به همه استان به خصوص به مرکز استان ارائه داد.

وی افزود: این دانشکده در مسائل پژوهشی نیز جزء دانشکده های فعال و خوب است و انجام تحقیقات و مطالعات توسط جوانان، از جمله مهمترین ویژگی و نقطه قوت این موضوع است.

وی تاکید کرد: دانشکده پرستاری آنطور که باید و شاید مطابق با استانداردهای لازم پیشرفت نکرده است و به همین خاطر از مسئولین شهرستان (نماینده مردم در مجلس، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و ...) می خواهیم تا با حمایت و توجه جدی تر به این دانشکده موجبات پیشرفت را فراهم کنند.

 

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت این منطقه، با فعالیت این دانشکده می توان با بومی گزینی و جذب جوانان این منطقه و شهرستان ضمن استفاده از نیروی جوانی برای منطقه خود، می توان برای آینده و ارائه خدمات درمانی مناسب تر نیز برنامه ریزی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک همچنین یادآور شد: با مشاوره ها و صحبت هایی که با مسئولین شهرستان شازند شده امیدواریم در آینده نه چندان دور، دانشکده پرستاری به صورت کاملا مستقل کار خود را آغاز کند.

وی ضمن تاکید بر حمایت مالی و نیروی انسانی، افزود: نداشتن مکان مناسب مهمترین معضل بر سر راه فعالیت این دانشکده است که با توجه به تعیین و تکلیف شدن وضعیت استیجاری این دانشکده، مطمئنا کمک های قابل ملاحظه ای هم از طرف وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی روانه این شهرستان خواهد شد.

وی گفت: این دانشکده توانمندی های زیادی در اعضای هیات علمی دارد و دارای افرادی جوان، فعال و با تعهد است و به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی اراک در نظر دارد، طوری برنامه ریزی و ریل گذاری نماید تا این دانشکده تا پایان سال جاری، کاملا مستقل و با تمام قوا کار خود را آغاز نماید.

دکتر جمالیان در پایان یادآور شد: نداشتن بیمارستان دولتی، خللی در روند فعالیت این دانشکده ایجاد نمی کند، بلکه با توجه به تعامل خوبی که بین تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی برقرار است، تنها بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان شازند، می تواند از این دانشجویان و فارغ التحصیلان در جهت پیشبرد اهداف خود و ارتقاء سطح کیفی خدمات به مردم استفاده کند.

رییس دانشکده پرستاری شازند نیز گفت: این دانشکده به عنوان اولین مرکز دولتی زیر نظر علوم پزشکی به جذب دانشجویان مشغول است.

محمد گلی طالب بیان کرد: این دانشکده سالیانه به طور میانگین بین 30 تا 35 دانشجو را پذیرش می کنیم که ضمن اینکه توسط آزمون کنکور سراسری جذب می شوند، در نیم سال دوم مشغول به تحصیل می شوند.

 

وی افزود: از  نماینده مردم شازند که کمک های زیادی به این مجموعه نموده اند، می خواهیم اکنون نیز ما را از حمایت های خود بی نصیب نگذاشته و کمک کنند تا این مجموعه سر پا شده و با قدرت با کار خود ادامه دهد.

وی، استیجاری بودن مکان دانشکده، نداشتن بیمارستان و فیلدهای آموزشی و البته مشکل در تردد دانشجویان را از جمله مهمترین مشکلات پیش روی این دانشکده و دانشجویان دانست و گفت: با توجه به تعهدی که نسبت به مجموعه داشته و داریم نگذاشته ایم تا  خللی در کیفیت آموزش به دانشجویان وارد شود.

گلی طالب در ادامه خاطرنشان کرد: نقشه های توسعه ای خوبی را برنامه ریزی کرده ایم که بدون کمک مسئولین امکان اجرا و گسترش آن نیست.

رییس دانشکده پرستاری شازند در پایان مشکلات بودجه ای و مالی، تامین پانسیون برای اساتید، ساختمان فیزیکی و خوابگاه برای دانشجویان، گفت: با برطرف شدن این مشکلات، مطمئنا این دانشکده به یکی از قطب های جذب و ارائه پرستار در  غرب کشور، استان و حتی کشور مطرح می شود.