به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری کمیته امداد، سید محسن صالحی، معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه در نخستین مرحله طرح آموزش چهره به چهره، ۴۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قم شناسایی و در دستور کار قرار گرفته اند گفت: این خانوارها دارای شرایط خاص و از همه مناطق قم هستند که توسط 40 نفر از بانوان طلبه حوزوی و دانشگاهی مجرب در خانه های خودشان طی دو مرحله تا پایان سال تحت آموزش های حضوری قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه این افراد با عنوان همیار خانواده با این نهاد همکاری می کنند افزود: در این طرح مهارت های زندگی، احکام و اعتقادات، بهداشت و سلامت، اهمیت کار و عقل معاش در جهت افزایش آگاهی و تقویت باورهای دینی مددجویان به آنها آموزش داده می شود.

صالحی هدف از این آموزشها را پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رشد و تعالی خانواده های تحت حمایت برشمرد و تصریح کرد: در کنار این آموزش ها که برای هر خانوار 15 ساعت در ماه برنامه ریزی شده است، رسیدگی به مشکلات معیشتی، حمایتی، اشتغال و درمان اعضای خانواده هم مدنظر قرار خواهد گرفت.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان قم فعالیت های فرهنگی، شرکت در اردوها، کلاسهای کانونی، آموزش مجازی و برنامه های مناسبتی را اولویت بهره مندی از این دوره آموزشی عنوان و اظهار کرد: 

این طرح در سال گذشته هم برای 367 خانوار توسط ۱۵ مربی اجرا شد که امسال هم به دلیل نتایج مثبت آن ادامه خواهد داشت..