به گزارش اکونا پرس،

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی جمکران، حجت الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا النّاسُ قَدْ جائَتْکُمْ مَوْعِظَهٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ شِفاءٌ لِما فِی الصُّدُورِ وَ هُدىً وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنینَ»، گفت: دین «اسلام» آخرین و کامل ترین دین الهی است. این دین، اندیشه‌های استوار بنیادین و روش درست زندگی کردن و هر آنچه که مورد نیاز انسان را در معجزه جاودانش، قرآن کریم، بر خاتم انبیای الهی، حضرت محمد صلی الله علیه وآله فرستاده است.

حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» گفت: باتوجه به ظرفیت ارزشمند مخاطبان و علاقمندان که در بستر زیارت در این اماکن مقدس حضور پیدا می کنند و یا اینکه فعالیت های این اماکن را دنبال می کنند تلاش شده که با نهضتی فراگیر موجبات انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان را با قرآن در یک بستر تعاملی میان آستان ها و بقاع متبرکه ایران اسلامی و در قالب این طرح فر اهم کند.

وی با بیان اینکه طرح ملی «من قرآن را دوست دارم» حاصل ساعت ها کار کارشناسی توسط کارشناسان خبره قرآنی و ارائه در کمیته نمایندگان اتحادیه آستان های مقدس ایران اسلامی و تصویب و تایید تولیت های معزز است، افزود: انتظار می رود همت همه بزرگوران این طرح بتواند در ایجاد نهضت عمومی قرائت قرآن و ایجاد انس بیشتر با آیات و کلام وحی اثر مطلوب خود را ایجاد کند و قطعا شاهد برکات معنوی آن در زندگی مخاطبان و شرکت کنندگان این طرح خواهیم بود.

وی افزود: قرآن کریم کتابی است که منبع مهم پاسخ به نیازهای انسان و روشنگر ابعاد گوناگون زندگی او می‌باشد و همچنین سرچشمه اصلی معرفت بوده و در همه زمان‌ها و مکان‌ها تأثیر مستمر دارد. ازاین‌رو در سبک زندگی تاسی و عرضه مسائل بر قرآن و الگوگرفتن از آن در مدیریت عرصه های خُرد و کلان جامعه اسلامی به ویژه در نهادینه کردن سبک زندگی دینی امری شایسته است و باعث می‌شود همواره متناسب با اقتضائات زمان و مکان نگرشی جدید در پاسخگویی به مسائل و کسب روش و سبک درست زندگی برای انسان حاصل شود.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: امروزه باتوجه به شرایط پیش آمده برای بشر مسئله سبک زندگی پیچیدگی های خاص خود را پیدا کرده و بشر بدون استفاده از قرآن راه صلاح و خوشبختی را پیدا نخواهد کرد. البته این بُعد که ناظر به بحث اساسی و محوری در حوزه قران به معنای تمعق و اندیشه در آیات قرآن است. اما در کنار این تعمیق صرف انس و توجه به قرآن و قرائت آن آثار و برکات فراوانی دارد که سخنان گهربار معصومین علیهم السلام به آن تصریح شده است.

وی تقویت ایمان و باور، تخفیفی در گناهان، درمان ناراحتی ها و بیماری های روحی، برکت در رزق، برکت در عمر، ایجاد زمینه برای استجابت دعا، صفا و صمیمت در خانه، از بین رفتن ناراحتی ها و غم ها را از جمله آثار وبرکات انس و قرائت با قرآن برشمرد.

حجت الاسلام ابراهیمی در پاسخ به سوال تاثیر گذاری فعالیت قرآنی نهادهایی همچون آستان قدس رضوی جهت فرهنگ سازی زندگی قرآنی در جامعه گفت: اکنون که به برکت انقلاب اسلامی فضای انس با قرآن و عترت، در کشور گسترده شده و در محافل و مجامع قرائت، حفظ، تفسیر قرآن و معارف اهل بیت(ع) رونق یافته است یکی از شایسته ترین اقدامات فرهنگی برای ارتقاء معرفتی، بینشی و معنوی نسل جوان و نوجوان برگزاری برنامه های قرآن و حدیث است.

وی افزود: خصوصاً زمانی که این اقدامات و برنامه ها در بستر اماکن قدسی به ویژه آستان قدس رضوی انجام گیرد. این اقبال عموم مردم به وِیژه نسل جوان به این بارگاه ملکوتی زمینه بهرمندی و پذیرش نورانیت و کسب معرفت از زلال قرآن را به مراتب بیشتر خواهد کرد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در حوزه قرآن هر چه قدر فعالیت شود باز هم کم است علی رغم فعالیت های ارزشمندی که از طریق مجموعه های مختلف به ویژه آستان ها و بقاع متبرکه صورت می پذیرد اما به نظر می رسد در عموم این فعالیت ها دو نکته اساسی وجود دارد اول اینکه لزوما فراگیر و ناظر به مخاطب عام نیست و دوم اینکه قالبا برای مخاطب خاص طراحی شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: امیدواریم مسجد مقدس جمکران نیز همچنان که در اصل شکل گیری این طرح مشارکت جدی داشته بتواند در کنار سایرآستان ها به ویژه آستان قدس رضوی بستر مناسب برای حضور مخاطبان خود به ویژه عموم مردم علی الخصوص نسل جوان را برای شرکت در این نهضت بزرگ قرآن خوانی و انس با کلام وحی را فراهم کند.