به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی با اشاره به تاریخچه راه‌اندازی بانک تجهیزات پزشکی امانی گفت: این بانک با ایده داوطلبان قمی از سال 1385 به صورت محدود خدمات خالصانه خود را با در اختیار گذاشتن تجهیزات پزشکی به صورت رایگان و امانی به مردم آغاز کرد.

وی افزود: این  پروژه ابتکاری هلال احمر قم ادامه داشت تا اینکه سازمان داوطلبان در سال 92  ضمن الزام راه اندازی تجهیزات پزشکی امانی به مدیران عامل استان‌های سراسر کشور، دستور العمل مربوطه را نیز به جمعیت استان‌ها ابلاغ نمود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: نیاز مردم به دسـتگاه های تنفسـی و سایر تجهیزات پزشکی با بروز و شیوع ویروس منحوس کرونا در اواخر سال 1398 باعث شد تلاش  در جهت جـذب کمک های مردمی و همچنین جـذب کمک های نقدی و غیر نقدی از خیرین و حضور پر شور خواهران داوطلب برگ زرین دیگری در دفـتر خـدمات عـام المنفعه و خیریه جمعیت هلال احمر استان قم ثبت شود چرا که یکی از واحدهای اثرگذار هلال احمر در کاهش بیماری کرونا و دغدغه‌ خانواده‌ها از لحاظ تهیه تجهیزات پزشکی رایگان و امانی بود.

بهرامی با اشاره به عملکرد بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر قم طی سه ماه گذشته بیان کرد: در سه ماه اول سال جاری، 9 هزار و 192 نفر از خدمات این بانک بهره‌مند شدند و 283 وسیله توسط خیرین به هلال احمر اهداء شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز یک هزار و 25 وسیله شامل کپسول اکسیژن، مانومتر، دستگاه اکسیژن‌ساز و... به این بانک توسط خیرین اهداء شد و پاسخگوی 15 هزار و 967 نفر از مراجعه‌کنندگان به بانک تجهیزات پزشکی امانی هلال احمر بودیم.

وی در پایان با قدردانی از خدمات داوطلبان و خیرین خاطر نشان کرد: هموطنانی که می خواهند سهمی در این ایثار بزرگ داشته باشند می‌توانند با واریز کمک های نقدی خود به شماره حساب ۴۹۷۸۶۴۴۰۲۰ بانک ملت با شناسه اختصاصی ۳۵۰۰۰۸۰۵۴۱۰۹ بانک تجهیزات پزشکی امانی و یا اهدای وسایل و تجهیزات پزشکی مازاد در منزل، جمعیت هلال احمر استان را در ارائه خدمت شایسته به مراجعین یاری نمایند.