به گزارش اکونا پرس،

سعید فرخی در دهمین جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 بابیان این مطلب افزود: 70درصد مصرف برق استان در بخش  صنایع و کشاورزی است ،صنایع و کشاورزان  باید براساس برنامه های کاهش پیک بار شرکت توزیع برق استان مرکزی مشارکت کنند زیرا خاموشی های بدون برنامه بیشتر متضرر صنایع و کشاورزان  می شود.

وی اعمال خاموشی های بدون برنامه را  ناشی از عدم توازن تولید و مصرف برق دانست و افزود:مدیریت مصرف برق و مشارکت مشترکان درتمامی بخش ها ضروری است.

فرخی گفت: تمامی ادارات و بانکها نسبت به کاهش 50درصدی مصرف  عمل و شرکت توزیع موظف است در صورت مشاهده عدم رعایت الگوی نسبت به قطع برق اقدام کند.

عدم توازن تولید و مصرف برق در کشور

مشاور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی هم گفت: کاهش بارش ها و در پی آن کاهش ۵۰ درصدی ذخایر نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته، تولید برق را با مشکل مواجه کرده است.

حسن کیوانپور  با اشاره به  اینکه که تولید و مصرف باید تراز داشته باشند هم اکنون 15هزار مگاوات مصرف برق رشد داشته است ، افزود: در صورتی که تا پایان شهریور امسال مصرف زیاد باشد، با توجه به کاهش تولید، مجبور به اعمال خاموشی هستیم.

وی با توجه به اینکه  افزایش بالای مصرف برق در روزانه رکورد جدیدی را رقم می زند ،افزودهم اکنون پیک مصرف برق در کشور حدود 67هزار مگاوات است.

کیوانپور  بابیان اینکه  صورت روزانه پایش و بازرسی از ادارات توسط کارشناسان شرکت توزیع نیروی برق استان انجام می شود و ادارات و مراکز پر مصرف در نوبت اول تذکر از سوی استانداری و در صورت عدم رعایت سقف تعیین شده با قطعی مواجه خواهند شد که طی روز گذشته  برق 20اداره و بانک قطع شده است.

وی تاکید کرد: کشاورزان  باعدم استفاده و فعالیت پمپاژهای کشاورزی در ساعات پیک و تغییر زمان فعالیت این نوع مشترکین و همچنین ادارات  باکاهش بار  مصرف 50درصدی  در ساعات اداری موجب همکاری با صنعت برق و تامین برق کشور می شوند.