به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: این نهاد علمی و جهادی، یکی از ثمرات پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی از همان نخستین سال‌های بعد از پیروزی انقلاب، منشأ خدمات علمی و جهادی گوناگون در عرصه‌هیا مختلف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم جهاد دانشگاهی را مجموعه‌‌ای پیشرو، به روز و کارآمد توصیف و خاطرنشان کرد: توجه به خدمت‌رسانی به مردم همراه با کارهای علمی و پژوهشی از نقاط قوت این نهاد برآمده از انقلاب به ‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: یکی از کارهایی که جهاد دانشگاهی باید در اولویت قرار دهد، آسیب‌شناسی عملکرد سال‌های گذشته و برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه‌های آینده است، کار مهمی که به حرکت پرشتاب جهاددانشگاهی در عرصه‌های علمی، پزشکی، اجتماعی و فرهنگی می‌انجامد.

اسکندری با اشاره به ماهیت آکادمیک جهاددانشگاهی و تعامل بالای این مجموعه با جامعه علمی کشور گفت: همکاری و تعامل مناسب با دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌ و توانمندی‌های پژوهشگران، اساتید و دانشجویان نخبه، ماهر و کارآمد، پیشرفت چشمگیر در عرصه‌های علمی و فرهنگی را برای جهاد دانشگاهی به ارمغان آورده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: زمینه‌های همکاری مشترک بسیاری با جهاد دانشگاهی و اوقاف وجود دارد و باید از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این مجموعه در حوزه تشویق و ترغیب مردم نسبت به وقف‌های علمی استفاده شود.

وی با بیان اینکه حمایت و تشویق پژوهشگران برتر و پژوهش‌های طلاب و نخبگان استان قم از جمله زمینه‌های همکاری مشترک اوقاف و جهاد دانشگاهی است خاطرنشان کرد: دستاوردهای جهاد دانشگاهی در عرصه پزشکی و درمان‌های ناباروری به‌ صورت ویژه دیده شده و برای مردم محسوس‌تر است ولی می‌توان به استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های برتر حوزه درمان نیز توجه داشت.