به گزارش اکونا پرس،

حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور در جلسه ستاد اجرایی بصیرت عاشورایی اظهار کرد: لازم است هر کس به اندازه وسع خویش، پرچم عزای حسینی را برافرازد و به سهم خود، در دستگاه اباعبدالله الحسین(ع) نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف، قرارگاه استانی بصیرت عاشورایی با حضور مدیرکل و معاون فرهنگی اوقاف تشکیل می‌شود، همچنین ستاد اجرایی در شهرستان قم به ریاست سجاد موسوی قیداری رئیس اوقاف ناحیه یک و با حضور هیئت امنا و مدیران اجرایی بقاع متبرکه شکل می‌گیرد.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم، برگزاری جلسه با هیئت‌های شاخص را یکی از وظایف این ستاد دانست و تصریح کرد: در این جلسات باید تفاهم‌نامه‌ای به امضا برسد و به جمع‌بندی رسید تا شاهد برگزاری مراسم عزاداری به بهترین شکل ممکن باشیم.

وی ادامه داد: مجالس عزای حسینی از محل عواید موقوفات با همین نیت برگزار می‌شوند بنابراین باید اسم واقف هم در آن مجلس برده شود و این مسئله باید در تفاهم‌نامه قید شود.

جمشیدپور با اشاره به هماهنگی لازم و مداوم با ستاد استانی مقابله با کرونا تاکید کرد: نباید غیر از آنچه ستاد مذکور اعلام می‌کند، عمل شود همچنین هماهنگی با آتشنشانی، اورژانس و هلال احمر به ویژه در برنامه‌های شاخص ضروری است.

مسئول فرهنگی اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم در ادامه به دیگر بندهای ابلاغیه ستاد اجرایی طرح بصیرت عاشورایی گفت: انعکاس و پخش زنده مراسم عزاداری از طرق مختلف اعم از صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: افزایش تعداد بقاع متبرکه‌ای که پخش زنده یا تولید برنامه‌های تلویزیونی با محوریت آنها صورت می‌گیرد در دستور کار بوده و روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان قم در این زمینه فعال است.

جمشیدپور به سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اشاره و خاطرنشان کرد: فضاسازی محیطی یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود.

مسئول فرهنگی اوقاف ناحیه یک شهرستان قم شعار ۱۴۰۰ اوقاف در ماه محرم را مورد توجه قرار داد و افزود: بر اساس ابلاغ ریاست سازمان، شعار امسال «ایران بهتر در سایه‌سار اهل بیت(ع)، توام با جهاد، تلاش و خودکفایی» تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در این ابلاغیه، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هم مورد توجه قرار گرفته است گفت: این بیانیه دارای ابعاد و گستردگی قابل توجهی است و می‌توان از محتوای آن، سوالات مسابقات فرهنگی را استخراج کرد.