به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم؛ محمدرضا بهرامی با اشاره به آغاز مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان در سراسر شهر قم اظهار داشت: هلال احمر استان افتخار این را دارد که امسال نیز خادم عزاداران حسینی در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین بوده و نسبت به ارائه خدمات امدادی، درمانی و همچنین نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدام کند.

وی افزود: طبق سنوات گذشته تیم‌های امدادی به همراه تجهیزات و آمبولانس در ماه محرم، در هیئت های بزرگ مذهبی استان  فاطمیون، کف العباس، خادم الرضا، رزمندگان اسلام و همچنین مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دو قسمت خواهران و برادران برای ارائه خدمات امدادی و درمانی مستقر شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: با توجه به شیوع موج پنجم بیماری کرونا، با همکاری و مشارکت معاونت امور جوانان، تیم‌های آموزش بهداشت، غربالگری و تب‌سنجی در درب‌های ورودی مسجد مقدس جمکران، مجتمع امام خمینی، ورزشگاه حیدریان و مصلی قدس مستقر می‌شوند.

بهرامی تصریح کرد: 63 نفر از امدادگران در دو بخش خواهران و برادران  به عزاداران اباعبدالله الحسین خدمات امدادی و درمانی ارائه می‌دهند.

به گفته‌ی وی، 6 خودروی عملیاتی و آمبولانس در هیأت‌ها و اماکن مقدس مذهبی مستقر بوده و آماده به کار گیری در موارد اورژانسی می‌باشند.