به گزارش اکونا پرس،

این پرستار مدافع سلامت حدود ۲۰ روز پیش درگیر بیماری کووید۱۹ شد و ۱۰ روز در بیمارستان الزهرا(س) بستری بود.

این اولین شهید مدافع سلامت اصفهان در سال ۱۴۰۰ است و پیش از او، در دوم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ دکتر محمد گلشن، فوق تخصص ریه بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ به خیل مدافعان سلامت پیوسته بود.

شهید مدافع سلامت صغری آقابابایی ۱۵ سال در لباس سفید پرستاری خدمت می کرد که در بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) درگیر ویروس کرونا شد.

مراسم تشییع نمادین این پرستار مدافع سلامت  در بیمارستان امام موسی کاظم(ع) برگزار شد و سپس با نظر خانواده این شهید در شهر دهق  شهرستان نجف آباد به خاک سپرده شد

دکتر محمد گلشن، متولد ۱۳۲۴ و پزشک فوق تخصص ریه بود که سال ها در بیمارستان خورشید به بیماران خدمت رسانی می کرد و پس از بازنشستگی نیز همچنان به طبابت می پرداخت.

پیش از دکتر گلشن، شهید ارحام مردانی از مدافعان سلامت مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) دوازدهمین شهید مدافع سلامت اصفهان بود که ۲۴ آبان ماه سال گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرد.

شهید مدافع سلامت ارحام مردانی، ۴۸ ساله و شاغل در واحد تاسیسات بیمارستان الزهرا(س) بود که پس از ۱۷ سال خدمت، سوم آبان ماه به بیماری کووید مبتلا و در بیمارستان الزهرا(س) بستری شد.

دو روز پیش از آن نیز شهیده خدیجه صبوحی در روزهای پایانی خدمت ۳۰ ساله اش بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در حین خدمت، به شهادت رسیده بود تشییع و خاکسپاری شد.

این بهورز که در روستای جوزدان از توابع مرکز خدمات جامع سلامت منشیان مرکز بهداشت شماره یک اصفهان خدمت می کرد، اولین بهورز و بانوی مدافع سلامت استان بود که پس از حدود ۲۰ روز جدال با بیماری کووید۱۹ در بیمارستان الزهرا(س)، سرانجام ۱۹ آبان ماه فوت کرد.

شهید علی برجیس، پرستار مدافع سلامت اصفهان نیز در ۲۸ مهرماه سال گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ به جمع شهدای مدافع سلامت اصفهان پیوسته بود.

شهید علی برجیس، پرستار ۳۱ ساله مدافع سلامت، شاغل در بخش اورژانس و آنژیوگرافی مرکز آموزشی، درمانی و پژوهشی قلب شهید چمران اصفهان بود که به تازگی ازدواج کرده بود.

شهریورماه سال گذشته نیز شهید دکتر حسن ابن شهیدی، متخصص قلب و عروق، چهارمین پزشک مدافع سلامت اصفهان بود که در جبهه مقابله با کرونا و در راه خدمت به بیماران جان به جان آفرین تسلیم کرد.

دکتر سیدحسن ابن شهیدی از پزشکان بازنشسته تامین اجتماعی استان اصفهان بود که در مطب و بیمارستان های خصوصی فعالیت می کرد. این پزشک متخصص پس از جدال دو هفته ای با بیماری کووید۱۹ در بیمارستان الزهرا(س) فوت کرد.

دکتر سیدمحمود نوریان متخصص مغز و اعصاب، سومین پزشک مدافع سلامت اصفهان نیز ۱۴ شهریورماه ال گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در بیمارستان الزهرا(س) فوت کرد.

دکتر سعید حقیقی و دکتر سید محمد موسوی از دیگر پزشکان مدافع سلامت اصفهان بودند که پیش از این به کاروان شهدای مدافع سلامت اصفهان پیوستند.  

احمد طالبی پرستار بازنشسته ای که به صورت داوطلبانه در بیمارستان های فیض و آیت الله کاشانی به عنوان پرستار خدمت می کرد، دکتر مجید فرهاد از پزشکان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، علی اسد سلطانی از کارکنان بیمارستان نطنز، علی منصوری کارمند بیمارستان عیسی بن مریم، حامد مردانی از کارکنان بخش رادیولوژی بیمارستان شهید آیت الله صدوقی و خسرو حکمت‌روش از کارکنان بخش اتاق عمل بیمارستان زهرای مرضیه(س) از دیگر مدافعان سلامت هستند که سال گذشته در استان اصفهان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.