به گزارش اکونا پرس،

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در سوگواره بصیرت عاشورایی که با محوریت گرامیداشت پیرغلامان حسینی در بقعه علی بن بابویه قمی برگزار شد اظهار کرد: محدودیت‌های کرونایی سبب شده است مانند گذشته، مجالس حسینی با حضور گسترده همه مردم برگزار نشود اما استفاده از فضای مجازی در این زمینه تا حدی تاثیرگذار بوده و جبران مافات کرده است.
وی افزود: همه ما دوست داریم در رکاب حضرت مهدی(عج) جانبازی کنیم و در مسیر حق و حقیقت گام برداریم، در واقع با جان و مالمان ایشان را یاری نموده و یاری‌گر حضرت باشیم که یکی از راهکارهای این مسئله، وقف است زیرا موقوفات همیشه باقی می‌ماند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه صدها سال پیش موقوفاتی در ایران به ثبت رسیده‌اند که حالا از سوی ولی فقیه جامع الشرایط و به واسطه سازمان اوقاف از آنها در همان نیت‌های صورت گرفته استفاده می‌شود گفت: این مسائل باید از سوی مداحان و پیرغلامان حسین برای مردم گفته شود و عموم اقشار جامعه با ثمرات و برکات وقف آشنا شوند.
وی ادامه داد: مردم بسیار خوبی داریم که در زمینه موقوفات هم تا آنجا که در توانشان است وارد میدان شده‌اند.
اسکندری با اشاره به کمک‌های صورت گرفته از محل عواید موقوفات و خیرات در قم طی سال ۱۳۹۹ به اقشار مختلف عنوان کرد: مبلغ ریالی این کمک‌ها حدود ۱۹۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: امسال هم این روند ادامه پیدا کرده و خواهد داشت؛ اداره اوقاف امین موقوفات است و تنها واسطه کار خیر بوده و هر آنچه صورت گرفته به همت خود مردم است.
وی با اشاره به تخفیف یا بخشش اجاره موقوفات در قم به خاطر محدودیت‌های ناشی از کرونا گفت: البته برخی از کاسبان قم تاکید داشتند که حتما اجاره ملک موقوفه خود را بپردازند تا در مسیر نیت واقفان هزینه شود، این چنین مردمی داریم که این چنین حریم وقف را حفظ می‌کنند ولی از برخی مسئولان گلایه داریم.
اسکندری تصریح کرد: برخی از همین مسئولان، حریم وقف و موقوفات را رعایت نمی‌کنند و مسئولان ارشد هم از اداره کل اوقاف حمایت لازم را ندارند این در حالی است که مردم عزیز ما با همه مشکلاتی که دارند به شدت جهات شرعی و قانونی وقف را مراعات می‌کنند.