به گزارش اکونا پرس،

حسن مالکی‌نژاد اظهار داشت: این پروژه از سال ۴۶ مطرح و طراحی‌شده و تا سه سال پیش اقدام جدی در اجرای آن صورت نگرفته بود که در این مدت توسط شورا و شهرداری و کمک مردم منطقه و به‌ویژه مالکانی املاکی که در مسیر اجرای طرح قرار داشتند، به مراحل پایانی رسیده است.

وی بابیان اینکه اگر کمک شهروندان نبود پروژه بلوار شهیدان برقعی انجام نمی‌شد و باید قدردان شهروندان عزیز باشیم، افزود: بعد از انقلاب متأسفانه هیچ خدماتی نسبت به این منطقه که به‌نوعی مرکز انقلاب بوده و در محله چهل‌اختران و چهارمردان آن نخستین راهپیمایی بعد از سال ۴۲ انجام‌شده بود، صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم به اجرای طرح‌های عمرانی و بازگشایی از تقاطع بلوار سجادیه تا خیابان آیت‌الله طالقانی در محدوده چهل‌اختران اشاره کرد و گفت: از حدود سه سال قبل با مردم منطقه تعامل و همراهی خوبی برای تملک املاک این مسیر ایجادشده و اجرای عملیات عمرانی بر اساس طرح تفصیلی انجام‌شده است.

مالکی‌نژاد با تأکید بر اینکه هر آنچه در این محدوده اجراشده بر اساس طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی است، گفت: این طرح تا این لحظه بر اساس طرح تفصیلی پیش رفته و در این مسیر تنها یک ملک با عنوان مسجد زین‌العابدین(ع) باقی‌مانده که تعیین تکلیف آن نیز در حال بررسی و کارشناسان نیز به دنبال این هستند تا به نحوی مسجد را حفظ کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین به فضاسازی‌های رسانه‌ای ایجادشده طی چند روز اخیر در مورد این پروژه اشاره کرد و افزود: برخی می‌خواهند در این کار دخالت داشته و بهره‌برداری‌های خودشان را داشته باشند که این‌ها درواقع به‌نوعی بداخلاقی است و این را نمی‌پذیریم.

مالکی‌نژاد بابیان اینکه در طول این سه سال بدون رسانه‌ای شدن، امور مختلف احداث این محور پیش رفته و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است، گفت: نمی‌دانیم امروز چه شده که همه در مسجد زین‌العابدین(ع) حضور پیدا می‌کنند و می‌خواهند مشکل را حل کنند. آن روزهایی که به‌سختی کار انجام می‌شد، هیچ‌کسی همراه نبود و می‌خواستند که طرح انجام نشود اما خوشبختانه انجام شد و برای مسجد نیز برنامه‌ریزی مناسبی انجام خواهد شد.

وی گفت: نهایت این است که استفتا لازم از حاکم شرع انجام می‌شود و هرچه حکم ولی‌فقیه بود اجرا می‌شود و در مسیر اجرای پروژه نیز مشکل و مسئله‌ای بدون راه‌حل نداریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: نظر شخصی در این پروژه نداریم، بلکه آنچه صورت می‌گیرد، نظر کارشناسانی است که طرح تفصیلی را امضا کردند و هر آنچه مصوب شد انجام می‌دهیم و نیازی نیست کسی در این موضوع، پادرمیانی کند و کارشناسان به‌صورت دقیق در حال بررسی موضوع هستند و اصل خیابان نیز تا یک ماه آینده بازگشایی می‌شود.

مالکی‌نژاد به دغدغه مسئولان میراث فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان این اداره کل پای طرح مصوب را امضا کرده‌اند، تغییری در طرح ایجاد نشده و تا طرح جدید مصوب نشود به‌طور قانونی کار دنبال خواهد شد.