به گزارش اکونا پرس،

علیرضا اقبالیان در گفت‌وگویی، با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه طرح‌های توسعه‌ای شهر، مسجد مقدس جمکران را به‌عنوان محدوده‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری دانست و اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران امروز به عنوان میعادگاه منتظران در کنار بارگاه مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های گردشگری مذهبی قم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه میلیون‌ها زائر از سراسر کشور و دنیا برای حضور در این مکان مقدس و اماکن مقدسه به این شهر سفر می‌کنند، افزود: این مکان شریف در کنار بقعه چند امامزاده واجب‌التعظیم و مهم‌ترین بلوار معنوی شهر قم که حدفاصل حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران به عنوان بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) احداث‌شده، در منطقه پنج شهر قرارگرفته و ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و کسب درآمد پایدار در منطقه پنج بلوار پیامبر اعظم(ص) به شمار می‌رود، ابراز کرد: در حال حاضر نیز اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این بلوار در حال شکل‌گیری است و این پروژه‌ها ظرفیت‌های بالای درآمد پایدار برای منطقه هستند و سرانه‌های خدماتی، تجاری و اقامتی بسیار خوبی هم در این محدوده پیش‌بینی‌شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با توسعه اماکن تفریحی و گردشگری، شاهد افزایش ماندگاری زائر در قم هستیم، تصریح کرد: در گذشته زائرین جز زیارت، هدف دیگری برای حضور در قم نداشتند، اما امروز شاهدیم با تأکید بر حفظ جایگاه والای زیارتی شهر مقدس قم با احداث فضاهای متعدد گردشگری و تفریحی شرایط برای ماندگاری بیشتر زائرین فراهم‌شده است.

اقبالیان ادامه داد: در منطقه پنج نیز پروژه‌های تفریحی و گردشگری در حال اجراست که از آن جمله می‌توان به آغاز ساخت شهربازی معارفی اشاره کرد که ظرفیت منطقه برای سرمایه‌گذاری را بالا میبرد.